صفحه اصلی / افراط در مصرف آجیل باعث اضافه وزن می شود

افراط در مصرف آجیل باعث اضافه وزن می شود

عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آجیل‌ها دارای مقادیر زیادی انرژی هستند و افراط در مصرف آنها منجر به اضافه وزن می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، کوروش جعفریان اعلام کرد: بطور کلی مغزها جزو گروه‌های غذایی چرب به شمار می‌روند.
وی اضافه کرد: مغزها علاوه بر چربی دارای املاح و ویتامین مانند آهن، روی، منیزیم و منگنز هستند.
عضو هیات علمی تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مغزها از فیبر غیر محلول نیز غنی هستند که بیشترین اثر آن افزایش حجم توده‌های گوارش و تسهیل دفع است.
جعفریان نسبت به مسمومیت ناشی از مصرف آجیل‌های نامرغوب و کهنه هشدار داد و افزود: انباشت رنگ، طعم دهنده و سموم آجیل‌های نامرغوب در بدن در طولانی مدت می‌تواند خطرناک باشد.
پیش از این، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود، ۵۰ درصد ایرانی‌ها یا اضافه وزن دارند و یا گرفتار چاقی هستند.
محمد مهدی ایازی در آئین راه اندازی ۲ طرح درمانی در رفسنجان با بیان اینکه ریشه بسیاری از بیماری‌ها در چاقی است، اظهار کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و مردم باید به فکر سلامت خود باشند و سبک زندگی خود را تغییر دهند تا کمتر بیمار شوند.
وی تحرک، ورزش و انتخاب نوع غذای سالم و سرشار از ویتامین‌ها، بدون نمک و چربی را عامل مهم پیشگیری از ابتلاء به چاقی دانست و افزود: یکی از بیماری‌هایی که انسان به آن دچار می‌شود دیابت است و چاقی زمینه‌ای برای بروز این بیماری است.
سلامت نیوز: افراط در مصرف آجیل باعث اضافه وزن می‌شود

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.