صفحه اصلی / تلویزیون مانند گذشته کارکرد ندارد

تلویزیون مانند گذشته کارکرد ندارد

محمدرضا خردمندان می‌گوید هرچند تلویزیون مانند گذشته کارکرد ندارد و مخاطبان آن کمتر شده‌اند، اما این کارکرد مثبت را دارد که فیلم به یک خاطره جمعی تبدیل شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر انلاین، محمدرضا خردمندان کارگردان جوانی است که اولین ساخته بلند سینمایی‌اش "بیست و یک روز بعد" نه تنها در جشنواره فیلم فجر با استقبال روبرو شد بلکه موفق شد در جشنواره فیلم کودک ونوجوان اصفهان هم بدرخشد. حالا این فیلم قرار است در ایام نوروز از یکی از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن برود.
او درخصوص بازخوردهایی که از اکران این فیلم دریافت کرد و همچنین پخش آن از تلویزیون گفت: در زمان اکران ما چند نوع بازخورد متفاوت داشتیم، چه در زمان جشنواره که مخاطبان حرفه‌ای‌تر سینما در آن حضور داشتند و چه در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان که قشر متفاوت نوجوانان مخاطب کار بودند و جذابیت دیگری برایمان داشت و چه در اکران عمومی که مردم سینما رو فیلم را دیدند در مجموع بازخوردها مثبت بود و در ایام جشنواره فیلم فجر هم فیلم جزو انتخاب‌های مردمی بود و در اکران عمومی هم این اتفاق افتاد و روند مثبتی داشت.
وی ادامه داد: تلویزیون کارکرد خود را دارد، هرچند مثل گذشته نیست و مخاطبان آن کمتر شدند اما برای اینکه فیلم به یک خاطره جمعی تبدیل شود، تلویزیون این کارکرد مثبت را دارد و خیلی از فیلم‌های قدیمی که امروز در ذهن ما مانده‌اند از تلویزیون پخش شده و ما آنها را دیدیم.
این کارگردان جوان بیان کرد: به هر حال تعداد مخاطبان سینما خیلی زیاد نیستند. دو درصد از مردم ایران مخاطب سینما هستند و قطعاً مخاطب تلویزیون بیشتر است. تنها ناراحتی که وجود دارد این است که فیلم در قاب کوچک‌تری دیده می‌شود و تأثیر سینما را تلویزیون ندارد، اما اتفاق مثبتی است و دایره تازه‌تری از مخاطبان به فیلم اضافه می‌شوند. امیدوارم این اتفاق درباره فیلم رخ دهد. فیلم پتانسیل جذب مخاطب را دارد و این موضوع را ثابت کرده است. امیدوارم در پخش‌های تلویزیون هم مخاطبان جدی خود را پیدا کند و تبلیغ دهان به دهان ادامه یابد و اکران موفقی در تلویزیون داشته باشد.
خردمندان درباره روند حضور جهانی این فیلم نیز عنوان کرد: ۲۸ اسفند در جشنواره کیندرکینو در آلمان فیلم حضور داشت و برنامه‌های بعدی نیز در سال جدید ادامه خواهد یافت.
این کارگردان در ادامه درباره عملکرد خود در سال ۹۶ گفت: به خاطر اتفاقات خوبی که برای فیلم "بیست و یک روز بعد" افتاد و اکران نسبتاً موفقی داشتیم، راضی بودم. از سوی دیگر ما یک اتفاق ویژه در جشنواره فیلم اصفهان داشتیم. سال ۹۶ در کل برای من سال بازخورد بود به این دلیل که فیلم در سال ۹۵ تولید شد و در سال ۹۶ بازخورد خوبی گرفت. ضمن اینکه کلی تجربه برای فیلم بعدی بدست آوردم. همچنان دغدغه ساخت فیلم کوتاه را دارم و هیچ وقت این دغدغه تمام نمی‌شود و یکی از لذت‌های زندگی من همین است.
او در خاتمه برای مردم این‌طور آرزو کرد: آرزو می‌کنم کشور درگیر ثبات شود. یکی از بدترین چیزهایی که مردم و کشور را درگیر می‌کند وضعیت بی‌ثباتی است. زمانی که ثبات نباشد احساس آرامش و امنیت فکری را که لازمه یک زندگی نرمال است نخواهیم داشت. امیدوارم سال ۹۷ سال ثبات باشد و این ثبات هم بیشتر در بحث اقتصادی باشد و دوباره شاهد وضعیت باثباتی اقتصادی در کشور باشیم تا مردم با آرامش بیشتری زندگی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.