صفحه اصلی / بالگرد اعزامی برای مهارآتش جنگلهای نوشهر دچارنقص فنی شد

بالگرد اعزامی برای مهارآتش جنگلهای نوشهر دچارنقص فنی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت که یک فروند بالگرد که حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز برای خاموش کردن آتش جنگل‌های بخش کجور به منطقه اعزام شده بود، هم اکنون به علت نقص فنی قادر به پرواز نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، خشی از عرصه‌های جنگلی اطراف روستای کهنه ده بخش کجور نوشهر حوالی ظهر دیروز سه شنبه دچار آتش سوزی شد ولی با وجود حضور تمامی نیروهای منابع طبیعی و مردمی تاکنون خاموش نشده است.
سیدوجیه الله موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته به محض وقوع آتش سوزی دستکم ۲۵ از نیروهای منابع طبیعی و اهالی تعدادی از روستاهای بخش کجور برای امداد رسانی و مهار آتش به جنگل‌های کهنه دهه اعزام شدند و تا صبح فعالیت داشتند.
وی افزود: صبح امروز نیز دست کم ۱۰۰ نفر دیگر از نیروها اعم از حفاظتی، فنی، قرقبان ها و نیز کادر اداری برای خاموش کردن و مهار آتش به منطقه کهنه ده اعزام شده‌اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: عملیات مهار و اطفای حریق در جنگل‌های این منطقه به علت سخت گذر بودن و ارتفاع زیاد توسط نیروی انسانی کار دشواری است و به همین علت نیز درخواست بالگرد دیگر شده است.
وی افزود: آتش به شکل کوپه‌ای از نوع سطحی در جنگل‌های این منطقه رخ داده است و متأسفانه به علت خشک بودن عرصه و نیز آتش گرفتن تنه‌های درختان افتاده و توخالی، خاموش کردن آتش بدون استفاده از بالگرد ممکن نیست.
پیش از این هم در ماه فروردین امسال دستکم پنج نقطه از مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان‌های غرب مازندران دچار آتش سوزی شد که مهم‌ترین آن آتش سوزی جنگل‌های بخش مرزن آباد چالوس بود که بعد از حدود ۳۰ ساعت تلاش نیروهای امدادی، مردمی و چند سورتی پرواز بالگرد، خاموش شد.
در جریان این آتش سوزی که در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد رخ داده بود حدود پنج هکتار از عرصه جنگلی منطقه به صورت سطحی و در حد لاش برگ‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ اصله درخت پوسیده و شکسته در آتش سوخت.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از حدود ۳۵ هزار هکتار جنگل در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.