صفحه اصلی / پیام خانه تئاتر به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام خانه تئاتر به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

خانه تئاتر به مناسبت فرارسیدن ۲۷ مارس برابر با هفتم فروردین ماه، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در پیام خانه تئاتر که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: «هفت» عددی است مقدس. روزِ هفتم در سفر پیدایش، هفت وادیِ عرفان، هفت خطّ جم، هفت خوانِ رستم، هفت شهرِ عشق تا هفتمین روز ماه فروردین برابر با بیست و هفتمین روز ماه مارچ که مزین است به نام «تئأتر» و خانه تئأتر ایران، روزِ جهانی و ملی تئأتر را به همه هنرمندان و دست اندرکاران این هنر ارزشمند و متعالی تبریک می‌گوید.
در این پیام تصریح شده است: در سراسر دنیا تئاتر میزانی است برای سنجش دموکراسی و آزادی‌های یک جامعه، فصلی برای تعامل و تأمل بینِ نمایشگران و تماشاگران، فرصتی برای روشنگری و روشنفکری، راهی برای عبور از خیابانِ یک طرفه مونولوک به شاهراهِ دیالوگ. حقیقتاً «تیأتر یک ضرورت است، چیزی شبیه به نان».
«خانه تئأتر ایران، در سالِ جدید، روزهایی باشکوه همراه با عزت و سرافرازی را برای مردمِ صبور و خانواده نجیب تئأتر آرزومند است.»

** پیام مدیر عامل خانه تئاتر به مناسبت روز جهانی تئاتر
همچنین مدیرعامل خانه تئاتر با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی اعلام کرد: ۲۷ مارس، هفتم فروردین، روز جهانی تئاتر، که در کشور ما از سال گذشته ترکیب «روز ملی تئاتر» را هم با خود همراه می بیند، بهانه‌ای ست برای اینکه جهانیان درنگی کنند و به این روز خاص که یادآور دستیابی انسان به یکی از بزرگترین دستاوردهایش طی قرون متمادی است، نگاه جدی تری بیاندازند.
اصغر همت می‌افزاید: هنری که آگاهی، آرامش و تزکیه نفس را برای بشر به ارمغان آورده؛ هنری ناب و جاودان، بی واسطه وبی مرز، که قائل به خود است و برای همگان جذاب و تبیین کننده شرف، فضیلت، رفتار و کردار نیکِ آدمی ست.
وی ادامه می‌دهد: هنری جسور، دغدغه مند، معترض، که در شکل واقعی خود جز به اصلاح جامعه و سوق انسان به سوی کمال نظر ندارد. هنری که در سرزمین ما اغلب از سوی مسئولانی ناآگاه و کم دانش مورد سوءظن بوده و از همین رو با کارشکنی وبرنامه ریزی های غیرکارشناسانه نتوانسته رسالت واقعی خود را به منصه ظهور برساند. هنری جمعی که هیچ سنخیتی با اعمال نظرهای شخصی و امیال کاسبکارانه نداشته و متأسفانه از این راه، حتی از اهالی خود نیز صدمه دیده است.
مدیرعامل خانه تئاتر در این پیام خاطر نشان می‌کند: به امید روزی که با اتحاد و همدلی بتوانیم این هنر والا را آنچنان که شایسته است، در جهت رفع مشکلات جامعه و تنویر افکار مردم به عنوان اصلی ترین رکن تئاتر به کار گرفته و با جذب بیشتر آنها از راه ارائه آثار جذاب و ارزشمند، به تحقق رسالت واقعی این هنر ماندگار، جامه عمل بپوشانیم. روز جهانی و روزملی تئاتر بر رهروان راستین و دلسوز این هنر روشنگر مبارک باد.

۲۷ مارس برابر با هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می‌نویسد.
پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸ اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان، «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام‌های جداگانه دادند.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
 

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.