چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / مهار آتش جنگل مرزن آباد نیازمند بالگرد است

مهار آتش جنگل مرزن آباد نیازمند بالگرد است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: برای مهار آتش در جنگل‌های منطقه کوهستانی و سخت گذر مرزن آباد این شهرستان درخواست بالگرد شده است.
‌‌‌‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این آتش سوزی که ظهر شنبه در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از ۷۰۰ متری از سطح دریا آغاز شد، با وجود تلاش نیروهای امدادی و محلی به دلیل وزش باد شدید گرم همچنان ادامه دارد.
مهرداد خزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت منطقه و وزش باد شدید که اطفای آتش را در منطقه با مشکل مواجه کرده است، درخواست بالگرد کردیم تا با کمک آن بتوان آتش را خاموش کرد.
وی گفت: از صبح زود امروز تمامی نیروها منابع طبیعی، بسیج و اهالی منطقه بویژه روستاهای آغوزداربن، حریث، شهرستان و برار به منطقه اعزام شدند تا همزمان با ورود بالگرد آتش سوزی جنگل حفاظت شده را بتوان خاموش کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از وسعت آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: هنوز میزان آتش سوزی جنگل این منطقه مشخص نشده است و آتش به صورت سطحی و تنه‌ای در جریان است.
وی ادامه داد: پس از وقوع آتش سوزی، حوالی ظهر دیروز چهار اکیپ از نیروهای منابع طبیعی به همراه مأموران آتش نشانی مرزن آباد، بسیج و نیروهای مردمی به محل آتش سوزی اعزام و موفق شدند آتش را بعد از ساعتی خاموش کنند ولی به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتاً تند و گرم آتش دوباره شعله ور شد.
گونه‌های درختان مناطق جنگلی مرزن آباد چالوس بلوط، افرا و ممرز است.
پیش از این هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش محسوس دمای هوا، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها هشدار داده و از شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی خواسته بودند روز شنبه به هیچ وجه در حاشیه جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنند.
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.