صفحه اصلی / افزون بر ۶۸۴ هزار نفر از آثار فرهنگی تاریخی فارس دیدن کردند

افزون بر ۶۸۴ هزار نفر از آثار فرهنگی تاریخی فارس دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ۶۸۴ هزار و۹۲ نفر از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا شامگاه شنبه چهارم فروردین ۱۳۹۷ از آثار فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره کل در فارس دیدن کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مصیب امیری روز یکشنبه در گفت و گو اعلام کرد: این میزان دیدار آثار فرهنگی و تاریخی استان فارس در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر بود که امسال ۱۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: آمار تردد خودرو در استان فارس در طول این مدت هشت میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۱۰ خودرو بوده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون و ۵۲ هزار و ۶۸۸ خودرو بوده که ۲۵ درصد در سال جاری فزونی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: همچنین در طول این مدت یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۹۰ نفر اسکان داده شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۶۴ نفر بوده ۱۷ درصد افزایش داشته است.
امیری افزود: مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۱۸۱ هزار و۹۱۸ نفر در صدر فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد.
وی اظهار کرد: مجموعه تخت جمشید که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است نیز در این مدت ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ بازدیدکننده داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه‌های فرهنگی سعدی با ۱۱۸ هزار و۳۰۴ نفر، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۹۳ هزار و۶۵۷ نفر و ارگ کریمخان زند با ۶۲ هزار و ۵۶۴ نفر از دیگر مکان‌های پربازدید گردشگران در سفر به این استان در این مدت بوده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.