صفحه اصلی / روز ملی هنرهای نمایشی عامل پیوند هنرمندان تئاتر است

روز ملی هنرهای نمایشی عامل پیوند هنرمندان تئاتر است

نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی را عاملی برای ایجاد پیوند جهانی بین هنرمندان تئاتر دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حسن باستانی روز یکشنبه با اشاره به فرارسیدن هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی تصریح کرد: به عنوان یک هنرمند عرصه تئاتر، برای این روز که در جهان نیز جشن گرفته می‌شود، توقعات و انتظاراتی دارم.
وی با بیان اینکه هفتم فروردین تنها به عنوان یک روز ملی جشن گرفته می‌شود، اظهار کرد: این روز جهانی است و نباید فقط با خواندن یک پیام یا بیانیه و یک جشن ساده پایان پذیرد و هیچ اتفاق خاصی در جامعه تئاتری رخ ندهد.
کارگردان نمایش «من و تو و رستم و شاهنامه» خاطرنشان کرد: هفتم فروردین یادآوری می‌کند که هنر تئاتر زنده است و هنرمندان می‌توانند در سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط باشند اما این روز در ایران پویا نیست و توجهی به محتوای پیام‌ها و بیانیه‌های صادر شده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هنر تئاتر احتیاج به فضایی برای تنفس دارد، افزود: دغدغه هنرمندان این است که به واسطه این روز جهانی و ملی، هنر تئاتر پویاتر شده و برای ارتقا آن راهکارهای اندیشیده شود.
باستانی با بیان اینکه هر پیام به مناسبت روز جهانی تئاتر در ایران و جهان مولفه‌هایی را در خود گنجانده است، تاکید کرد: تمامی تقاضاها در این پیام‌ها، همانند زنگ خطری، اوضاع تئاتر را گوشزد می‌کند اما گوش شنوایی نیز وجود ندارد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه روزی در تقویم برای هنر تئاتر در نظر گرفته شده، افزود: این روز بدین علت در تقویم جای گرفته تا هنرمندان تئاتر بدانند با همه انسان‌های جهان در ارتباط هستند.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می‌نویسد.
پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸ اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان، «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام‌های جداگانه دادند.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.