صفحه اصلی / سینما بزرگترین ظرفیت را برای رفع مشکلات جامعه دارد

سینما بزرگترین ظرفیت را برای رفع مشکلات جامعه دارد

منتقد پیشکسوت سینما گفت: سینما بزرگترین ظرفیت را برای رفع مشکلات جامعه دارد و مسئولان باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عزیزالله حاجی مشهدی روز یکشنبه اعلام کرد: سینما به عنوان «هنر هفتم»، با وام گیری از هنرهای پیش از خود، به هنری بسیار جذاب و اثرگذار بدل شده که فارغ از جنبه‌های ساختاری صنعتی و فنی، دست کم در وجه هنری که با تکیه بر مبانی فرهنگی هر جامعه شکل می‌گیرد، بر حل مشکلات جامعه تأثیرگذار است.
وی اظهار کرد: سینمای هر کشور، بر پایه باورها، اعتقادات، سابقه فرهنگی و میزان برخورداری از مواهب مدنی، آداب و رسوم و سنت‌های هر جامعه، آب و رنگ متفاوتی دارد، سینمای ایران نیز با توجه به قدمت و تمدن تاریخی و غنی باید مورد توجه مدیران فرهنگی و مسئولان نهادهای دولتی قرار گیرد و آنها از این صنعت حمایت کنند.
حاجی مشهدی با بیان اینکه فارغ از تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی، کارکرد سینما، به لحاظ میزان اثرگذاری و جذابیت و سودمندی آن، در همه جای جهان می‌تواند تا حدود زیادی مشابه وهمگون باشد، ادامه داد: نکته‌هایی که در متن پیام مهم ریاست جمهوری به آئین اختتامیه سی وششمین جشنواره فیلم فجر وجود داشت، به مسایل بسیار مهم و پراهمیتی اشاره دارد که باید پیش از همه مورد توجه مدیران فرهنگی در نهادها و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: درمان دردها، زمانی میسر و ممکن خواهد شد که در متن جامعه، امکان عملی نقد و گفت وگو فراهم شود و با سعه صدر و دوراندیشی و تدابیر لازم، به دور از بسیاری محدود اندیشی ها و تنگ نظری‌ها، به نویسنده فیلمنامه و فیلمساز امکان نگارش و ساخت فیلم‌هایی را داد که سرشار از رویاپردازی های خلاقانه، هویت بخشی، و نمودهای شادی آفرین و امید بخش باشد.
حاجی مشهدی گفت: فقط در این صورت است که سینما می‌تواند به سراغ موضوعات جدی تری مانند اشتغال زایی، پشتیبانی از تولید داخلی، تقویت صنایع ملی و ساخت داخل، احترام به اقوام وخرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم وسنت ها برود و با دستمایه قرار دادن بسیاری از این مسایل در متن فیلمنامه‌هایی با مضامین خانوادگی واجتماعی، مروج نشاط، شور آفرینی، قانون مداری، همدلی و همگامی باشد و آرامش روانی را به یکایک اعضای جامعه ما هدیه کند.
وی افزود: در سینمای ملی می‌توانیم در جست وجوی نمایش کثرت آرا و اندیشه‌ها، تنوع زیستی و شرایط اقلیمی، رؤیا پردازی و تخیل سازنده وخلاق و افزایش امید باشیم و از نقش مؤثر سینما به عنوان هنری فراگیر، در ایجاد تغییر رفتار، القای ارزش‌ها و باورها، انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و هدایت وساماندهی ارتباط فرد با خانواده و اجتماع و به ویژه از نقش هدایتی و ارشادی سینما به اندازه کافی بهره مند شویم.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.