صفحه اصلی / خیابان‌های پایتخت در خلوتی تعطیلات نوروزی دیدنی‌تر می‌شوند

خیابان‌های پایتخت در خلوتی تعطیلات نوروزی دیدنی‌تر می‌شوند

قدم زدن در چند خیابان معروف تهران می‌تواند به تنهایی چند روزی از اوقات فراغت تهرانی‌ها را در ایام نوروز را به خود اختصاص دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، تهران هم گردشگر دارد برخی از افراد می‌خواهند تهران را بدون شلوغی‌ها و ترافیکش در بهار و نوروز ببینند. هر چند که جشن‌های خیابانی در تهران برای نوروز برگزار نمی‌شود تا گویای این جشن بزرگ ملی باشد اما هستند افرادی که می‌خواهند چند صباحی در تهران باشند تا به جاذبه‌های دیدنی این شهر بروند. گردشگران تهران می‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی هتل‌ها نیز بهره مند شوند. چون حالا که خیلی از تهرانی‌ها این شهر را برای سفر به شهرهای دیگر ترک می‌کنند فرصتی پیش می‌آید تا آن را طوری دیگر ببینند. مترو و اتوبوس خلوت است و هتل‌ها ارزان. خیابان‌ها ترافیک ندارد و خیابان‌های دیدنی خلوت تر از همیشه.
حالا می‌توان سری به خیابان فردوسی زد همان جا که به نام کوشک معروف است. در این خیابان می‌توان کوچه‌های قدیمی را با خانه‌های قدیمی‌اش دید. عمارت کوشک هم اگر به روی بازدیدکنندگان باز باشد خودش یک بنای دیدنی زیباست.
کوچه برلن هم نزدیک خیابان کوشک است همان جا که به فروش لباس‌های مهمانی معروف است کمی‌پایین‌تر می‌توان مغازه‌های قدیمی را دید که هنوز صاحبان آنها به سبک قدیمی مغازه را می‌گردانند هنوز هم برخی از آنها عتیقه فروش هستند و حال و هوای مغازه شأن دیدنی است.
از خیابان فردوسی که بگذرید و کمی‌به سمت جنوب تهران بروید خیابان ناصر خسرو و پامنار و بازار هم باید درروزهای نوروز خلوت باشد و اگر کسی بخواهد عمارت‌های قدیمی را ببیند می‌تواند از این فرصت استفاده کند به عنوان مثال از میدان امام خمینی می‌توان به سمت موزه استاد صنعتی و موزه عبرت و بعد به سردرباغ ملی رفت. نشست در این خیابان تاریخی و ملی خاطره انگیز خواهد بود در کنار آن موزه پست و تلگراف هم دیدنی است. همانجا ورود موزه ملک نیز هست برای دیدن این بخش از تهران یک روزی را زمان بگذارید.
تقاطع خیابان امام خمینی و سی تیر هم موزه ملی ایران قرار دارد دیدن خیابان سی تیر خودش حتماً یک روز تمام زمان لازم دارد. چون بناهای قابل بازدید در این خیابان کم نیست. همینطور که در خیابان سی تیر قدم می‌زنید توجهی به بناهای آن نیز داشته باشید این خیابان به نام خیابان ادیان هم معروف است چون در آنجا نه تنها می‌توانید موزه ملی، موزه فن آوری و موزه آبگینه را ببینید بلکه می‌توانید شاهد وجود مسجد، کلیسا و کنیسه در کنار هم نیز باشید. قرار داشتن کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)، کنیسه حییم و آتشکده زرتشتی آدریان باعث شده تا اینجا به خیابان ادیان معروف شود.
یک مسیر دیگر هم قابل برنامه ریزی است به این صورت که از میدان امام خمینی آغاز می‌شود و به خانه تیمورتاش می‌رسد. از میدان امام می‌توان به موزه پست، سردر باغ ملی، گذر سی تیر، موزه ایران باستان، میدان حسن آباد، موزه ثبت احوال، موزه مقدم، موزه قرآن، میدان حر و خانه تیمورتاش رفت. در این مسیر که در محدوده شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۲ قرار می‌گیرد گاهی ممکن است تورهای تهران گردی را همراه با راهنما مشاهده کرد که توسط شهرداری‌ها برگزار می‌شود. اما تهرانی‌ها و یا گردشگران تهران هم خودشان می‌توانند برای این مسیر، برنامه ریزی کنند.
خیابان ۱۸ کیلومتری ولیعصر (عج) که به عنوان طولانی‌ترین خیابان تهران مشهور است شمالی‌ترین نقطه تهران را به جنوبی‌ترین نقطه متصل می‌کند یعنی از میدان راه آهن تا میدان تجریش. این خیابان در برخی از قسمت‌ها حسابی دیدنی است مانند محدوده پل پارک وی تا میدان تجریش که درختان بلند آن در هم تنیده شده‌اند.
این خیابان از بالا تا پایین پر از جاذبه است. از رستوران و کافه‌ها گرفته تا بناهای دیدنی و فروشگاه‌ها. حتی اگر نخواهید قدم در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی آن بگذارید می‌توانید از تجریش تا راه آهن را با اتوبوس طی کنید و شاهد تفاوت‌ها در هر نقطه از آن باشید.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.