صفحه اصلی / حدود ۸۴ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس بازدید کردند

حدود ۸۴ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس بازدید کردند

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس در شرق استان گلستان از بازدید ۸۳ هزار و ۹۴۵ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی این شهرستان در پنج روز گذشته خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، امیرعلی گلچشمه روز شنبه گفت: از این تعداد مسافر نوروزی، هشت هزارو ۱۹۷ نفر از برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان در مرکز شهر گنبدکاووس، سه هزار و ۱۴۹ نفر از شهر تاریخی جرجان و ۱۹۸ نفر از موزه تخصصی فرش گنبدکاووس بازدید کردند.
وی افزود: ۲۲ هزار و ۵۶۸ نفر از مسافران نوروزی در پنج روز گذشته از بازارچه و کمرگ مرزی، پنج هزار و ۵۰۸ نفر از تالاب بین المللی آلماگل، هفت هزار و ۲۷۵ نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند و ۳۷ هزارو ۵۰ نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان بازدید کردند.
گلچشمه اضافه کرد: از مجموع مسافران بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی و تاریخی گنبدکاووس دو هزار و ۴۸۴ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافتند.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها درشرق استان گلستان واقع است و با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز پذیرای مسافران نوروزی است.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.