صفحه اصلی / اقامت نوروزی در کشور هشت درصد رشد یافت

اقامت نوروزی در کشور هشت درصد رشد یافت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میزان اقامت نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۶ تا دوم فروردین ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا علی اصغر مونسان، روز جمعه در حاشیه بازدید از راه آهن مشهد اظهار کرد: در این بازه زمانی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشب اقامت نوروزی در کشور به ثبت رسیده که رقم خوبی است و جای خرسندی دارد که سفر در بین مردم افزایش دارد.
وی با بیان اینکه رشدی پنج تا ۱۰ درصدی برای سفرهای نوروزی پیش بینی شده بود، افزود: امسال فعالیت ستادهای خدمات سفر در سطح کشور بسیار مطلوب بوده و استان خراسان رضوی نیز در این زمینه عملکرد مطلوبی دارد.
وی بیان کرد: خراسان رضوی به لحاظ سطح و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد هر ساله استان اول یا دوم در عرصه خدمت رسانی به زائران و مسافران در کشور است و امید می‌رود امسال نیز شاهد رضایت و مطلوبیت سفر به این استان از نگاه زائران و مسافران باشیم.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی، افزود: در قالب طرح اشتغال فراگیر در کشور ایجاد ۱۷۳ هزار شغل در حوزه فعالیتی این سازمان با سازمان برنامه و بودجه به قطعیت رسیده و امسال در این راستا اقدام خواهیم نمود.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۸ هزار شغل از این تعداد مربوط به حوزه صنایع دستی است که با کمترین حمایت می‌توان این شمار را محقق کرد، افزود: در این حوزه می‌توان به راحتی ایجاد شغل کرد ضمن اینکه روستاها و شهرهای کوچک نیز کاملاً می‌توانند در این عرصه فعال شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در اجرای طرح اشتغال فراگیر سازمان میراث فرهنگی بعد از حوزه مسکن، رتبه دوم ایجاد اشغال را در سال جاری دارد.
مونسان با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی قطب گردشگری خارجی و زیارتی است، افزود: توسعه ارائه صنایع دستی و حمایت از این بخش در این استان بسیار مؤثر و موجب رونق صنایع دستی می‌شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از روز دوم فروردین ماه به مشهد سفر کرده تا ضمن شرکت در مراسم آغاز جشن ملی نوروزگاه از روند خدمات رسانی و فعالیت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی بازدید داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.