صفحه اصلی / بیش از ۱۳ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شد

بیش از ۱۳ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در ۱۱ ماه امسال ۳۴ میلیون و ۱۲۵ هزارتن کالای غیر نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۸۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های این استان به کشورهای هدف صادر شد.
‌‌‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقلام عمده کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، گازهای نفتی، الکل های غیر حلقوی و مشتقات هالوژنه، پلیمر اتیلن، کود های معدنی، نفتا، روغن صنعتی، سیمان و کلینکر است. 
وی بیان کرد: کالاهای یاد شده به مقصد کشور چین، جمهوری کره، امارات، هند، ژاپن، اندونزی، تایوان، قطر و غیره صادر شده است. 
حسینی محمدی گفت: ارزش کالاهای صادراتی به تفکیک شامل ۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون دلار میعانات گازی، ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار فراورده های پتروشیمی و ۶۹۰ میلیون دلار کالاهای دیگر است. 
وی با اشاره به رشد ۲۳۵ درصدی صادرات غیر نفتی از استان بوشهر به کشور قطر گفت: در سال گذشته حدود ۱۹ میلیون دلار کالا به قطر صادر شد که این میزان تا پایان بهمن ماه امسال به بیش از ۶۵ میلیون دلار رسید. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر با اشاره به واردات بیش از یک میلیون تن کالا در این مدت به استان بوشهر بیان کرد: ارزش این میزان واردات ۲.۱ میلیارد دلار است که این اقلام وارداتی شامل موز، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، برنج، چای و اسباب ‌بازی بوده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌بوشهر گفت: اعزام و پذیرش هیات های تجاری بازاریابی و سرمایه گذاری به کشورهای بلژیک، روسیه، عمان، قطر، بنگلادش، هندوستان، عراق از برنامه های سال ۱۳۹۷ این سازمان است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال آینده برگزاری ۱۳ نمایشگاه تخصصی در زمینه لوازم خانگی، مبلمان، تخصصی گمرک و بنادر، انرژی، صنعت ساختمان، الکامپ، فرش ماشینی و دستباف در استان بوشهر پیش بینی شده است. 
حسینی محمدی ادامه داد: همچنین نمایشگاه های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، صنعت خودرو، خدمات شهری، کودک و نوجوان، چراغ‌های تزیینی و کفپوش و نمایشگاه تخصصی شیلات، آبزیان و غذاهای دریایی از دیگر نمایشگاه های پیش بینی شده در سال آینده است. 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.