صفحه اصلی / کمبود پایگاه اورژانس درپرترددترین جاده اردبیل

کمبود پایگاه اورژانس درپرترددترین جاده اردبیل

ا با وجود اینکه جاده سرچم پرترددترین محور مواصلاتی استان اردبیل محسوب می‌شود از ضعف خدمات اورژانس رنج می‌برد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، جاده سرچم به عنوان یکی از محورهای اصلی ارتباط اردبیل با پایتخت شش سال قبل به صورت شتاب‌زده و با وجود همه انتقادات از نقص ایمنی افتتاح شد؛ نقصی که به نظر می‌رسد هنوز تکمیل نشده است.
محور اردبیل – سرچم محوری است که شهر اردبیل را از جنوب استان پس از طی مسافت ۱۷۸ کیلومتر به آزادراه تبریز – زنجان متصل می‌کند. قبل از بهره‌برداری از محور اردبیل – سرچم عمده سفرهای استان اردبیل به مرکز از مسیر اردبیل – آستارا – رشت – قزوین و نهایتاً تهران صورت می‌گرفت.
این جاده با هدف کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی، کاهش سوخت مصرفی و خروج از بن‌بست و دسترسی به آزادراه تعریف شد. کاهش مسافت موجب شد سرچم در کمترین زمان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی اردبیل باشد.
با این وجود شش سال از تاریخ بهره‌برداری آن سپری شده اما همچنان مشکلاتی از جمله آنتن دهی تلفن همراه، روشنایی جاده، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، خدمات امدادی و اورژانس شنیده می‌شود.
بطوریکه سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در این جاده با مشکل خدمات اورژانس مواجه هستیم و ۷۲ کیلومتر از جاده فاقد پوشش است.
فرهاد غیبتی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: استاندارد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای به فاصله ۴۰ کیلومتر یک پایگاه در جاده اصلی است و لازم است در افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده سرچم تدبیری صورت گیرد.
وی افزود: با وجود کمبود پایگاه سایر پایگاه‌های مجاور همواره در حالت آماده‌باش بوده و تا به امروز نیز خدمات بهینه ارائه کرده‌اند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تأکید کرد: در تعطیلات نوروزی نیز ۲۷ پایگاه با ۳۲۰ نفر و ۶۰ دستگاه آمبولانس آماده‌سازی شده و تلاش بر این خواهد بود تا نقطه کوری برای امدادرسانی اورژانس وجود نداشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.