صفحه اصلی / تشدید افسردگی و انزوای جوانان با شبکه‌های اجتماعی

تشدید افسردگی و انزوای جوانان با شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاربران جوان و تنها را منزوی‌تر و افسرده‌تر می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اسپوتنیک نیوز، از زمانی که شبکه‌های اجتماعی به طور فراگیری توسط مردم و کاربران استفاده شدند، همواره بعنوان راهکاری برای ارتباط بیشتر و مؤثرتر با اطرافیان و همچنین دوری افراد از انزوا شناخته شد.
اما حالا به گفته پژوهشگران و محققان، افرادی که در تنهایی زندگی می‌کنند، در صورت استفاده مداوم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر احساس تنهایی و کسالت می‌کنند و به میزان افسردگی آن‌ها افزوده می‌شود.
برخی دیگر از محققان فنلاندی بر این باورند که نوجوانان در گروه افراد و کاربران حساس‌تر جای گرفته‌اند، چراکه با غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر احساس نگرانی، اضطراب، افسردگی و ناراحتی بیشتری خواهند کرد. بنابراین شبکه‌های اجتماعی نه تنها به سلامت جسمی کاربران کمک نمی‌کند، بلکه سلامت روحی آنان را نیز به مخاطره خواهد انداخت.
بر اساس گزارش‌های مؤسسه Nutley، جوانان آمریکایی به طور متوسط ۹ ساعت در روز را به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اختصاص می‌دهند. این در حالیست که کارشناسان معتقدند استفاده از شبکه‌های مجازی و اجتماعی بیش از دو ساعت در روز به طور قابل ملاحظه‌ای برای سلامتی روحی و جسمی کاربران مضر و زیان‌آور خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.