صفحه اصلی / پیش بینی ۲ هزار و ۸۷۵ فرصت شغلی روستایی در آذربایجان شرقی

پیش بینی ۲ هزار و ۸۷۵ فرصت شغلی روستایی در آذربایجان شرقی

۲ هزار و ۸۷۵ فرصت شغلی در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اعلامپیش بینی ۲ هزار و ۸۷۵ فرصت شغلی روستایی در آذربایجان شرقی این خبر گفته شد: این فرصتهای شغلی با پرداخت ۷۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۰۳ طرح مصوب ایجاد می‌شود.
در این نشست همچنین در خصوص آخرین وضع طرح‌های اشتغال فراگیر استان اعلام شد: تاکنون ۹۷۷ طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳۹ طرح با پرداخت ۴۴۶ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال برای ایجاد هزار و ۳۰ فرصت شغلی مصوب شده است.
متقاضیان برای دریافت وام اشتغال فراگیر استان و حمایت از اشتغال روستایی می‌توانند با ثبت نام در سامانه "کارا" از این تسهیلات بهره مند شوند.
در بررسی عملکرد طرح کارورزی در استان نیز برای مجموع سهم ۴ هزار و ۹۹۵ نفری تعیین شده استان، ۱۱ هزار و ۹۱۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۶۴ واحد پذیرش و ۱۱۵ مجوز صادر شده است.
مرحله اول پرداخت کمک هزینه کارورزی هم به حساب کارورزان از طریق صندوق کارآفرینی امید استان واریز شده است.
برای اشتغال فراگیر در آذربایجان شرقی از مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان سهم کشور، ۸۷۳ میلیارد تومان سهم استان در نظر گرفته شده است.
در قالب حمایت از اشتغال روستایی نیز از مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای کشور، ۴۴۰ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.