صفحه اصلی / افزایش تولید نفت خام آمریکا، قیمت‌های شاخص را کاهش داد

افزایش تولید نفت خام آمریکا، قیمت‌های شاخص را کاهش داد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۹ مارس (جمعه، ۱۸ اسفندماه) با ۹۰ سنت کاهش به ۶۲ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۵ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه بوده است.
میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ دلار و ۶۲ سنت برای هر بشکه بوده است.
میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۹ مارس، به ۶۲ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، با یک دلار و ۶ سنت کاهش همراه بوده است.
میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، ۴۶ سنت کاهش یافت و به ۶۱ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۶۰ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.
میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و ۲۸ سنت و یک دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و ۶۱ دلار و ۲۹ سنت و ۶۱ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشمه معامله شد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در تازه‌ترین بررسی‌های خود، با بازنگری افزیشی، تولید نفت خام این کشور را در سال جاری میلادی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷، معادل ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز، بالاترین رقم تولید در تاریخ آمریکا، پیش‌بینی کرد.
تعمیرات دوره‌ای در پالایشگاه‌ها، به‌ویژه پالایشگران فعال در آسیا، تقاضا برای نفت خام را از سوی پالایشگران کاهش داده است. همسو با این موضوع، پالایشگران فعال در هند، حجم خرید نفت خام از غرب آفریقا را کاهش داده‌اند، به طوری که شرکت نفت هند در آخرین معامله خود، فقط ۲ میلیون بشکه نفت از این ناحیه خرید کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.