صفحه اصلی / ۳۰۷۵کیلومتر توپکرانی توسط شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در سال ۹۶

۳۰۷۵کیلومتر توپکرانی توسط شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در سال ۹۶

۳۰۷۵ کیلومتر عملیات توپکرانی در سال ۹۶ توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با موفقیت انجام شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس بیژن آقایی رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اعلام این خبر افزود: در این مدت بالغ بر ۳۰۷۵ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۴۸ اینچ صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این عملیات ۳۰۰ کیلومتر خط لوله به صورت توپکرانی هوشمند عیب یابی شد.
مهندس آقایی اظهار داشت: با انجام این پروژه، حدود ۴۲۰ مورد توزیع مواد ضد خورندگی توأم با گازوئیل معادل بر ۸۷۰ هزار لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.
وی گفت: با توجه به موقعیت کوهستانی و صعب العبور منطقه که در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس وبوشهر واقع شده است، در برخی از موارد بازدیدها به علت فوریت توسط بالگرد صورت گرفته است.
گفتنی است توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هد ف، تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می‌گیرد.
شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با در اختیار داشتن چند هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفتخیز می‌باشد که در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.