صفحه اصلی / ۶۸۰ اثر در طرح عیدانه کتاب به دانش آموزان مناطق محروم اهدا شد

۶۸۰ اثر در طرح عیدانه کتاب به دانش آموزان مناطق محروم اهدا شد

 
جامعه کارگری معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهدای ۶۸۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ عنوان بازی و سرگرمی در جریان طرح عیدانه کتاب و سرگرمی به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا زمردیان توضیح داد: مقصد این طرح مناطق کم‌برخوردار استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
وی تصریح کرد: طرح عیدانه کتاب و سرگرمی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از طرح حذف تکلیف شب عید کودکان و نوجوانان و جایگزین کردن مطالعات آزاد برای آنها که مورد توجه وزیر آموزش و پرورش است، اجرا می‌شود.
زمردیان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتا‌بخوانی در بین آینده‌سازان کشور یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های کانون و مدیران جدید این مجموعه است، گفت: بدون شک، پس از این طرح که در راستای فرهنگسازی مطالعه در کشور اجرا می‌شود، در سال آینده نیز معاونت فرهنگی کانون، برنامه‌های بیشتری را برای رسیدن به اهداف متعالی در حوزه کتابخوانی اجرا خواهد کرد.

** «بدترین جشن تولد مار بوآ» در ایران منتشر شد
اثری از جین ویلیس نویسنده بریتانیایی با نام «بدترین جشن تولد مار بوآ» با ترجمه آتوسا صالحی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
این کتاب داستان ماری است که در روز تولد خود هدیه‌های نامناسبی از دیگر حیوانات جنگل دریافت می‌کند. هدیه‌هایی که هر بار او را ناامید می‌کند. با این حال قهرمان داستان برخورد درستی با این مساله دارد.
این اثر که حق انتشار آن از سوی کانون پرورش فکری از انتشارات Andersen press خریداری شده است به آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی می‌پردازد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اما این بی‌ادبی بود. دوستش لطف کرده بود و برایش چیزی آورده بود. شاید هدیه تنبل بیش‌تر به دردش می‌خورد. اما نه! هدیه او… برس مو بود! تنبل با اصرار گفت: «این یکی خیلی خوب است.» اما زیاد هم خوب نبود. آخر او اصلاً مو نداشت!»
تصویرگری این اثر ۲۸ صفحه‌ای را تونی رأس بر عهده داشته است و این کتاب مناسب گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال است.
شمارگان کتاب «بدترین جشن تولد مار بوآ» هفت هزار نسخه و قیمت فروش آن ۴۲ هزار ریال است.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.