صفحه اصلی / انجام ضخامت سنجی ۳۴ هزار نقطه خطوط لوله در سال ۹۶ در شرکت نفت گچساران

انجام ضخامت سنجی ۳۴ هزار نقطه خطوط لوله در سال ۹۶ در شرکت نفت گچساران

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از انجام موفقیت آمیز ۳۴ هزار نقطه سنجی نقاط مستعد خوردگی و تشکیل کارگروه تخصصی شناسایی نقاط جدید مستعد خوردگی با همکاری سایر ادارات ذیربط در سیستم‌های لوله کشی تأسیسات این شرکت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تشریح این اقدام اظهار کرد: بازرسی فنی از تأسیسات، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است و فعالیت‌های بازرسی فنی، به مثابه معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می‌دهد و در این صنعت با گستردگی و قدمت تأسیسات، تعدد و پیچیدگی ادوات و تجهیزات و خطرات بالقوه مواجهه با موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی، اهمیت نقش و جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است.
مهندس عزیزاله طریقی نژاد افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، کارکنان این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز، با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهند.
وی گفت: در این شرکت وجود ده‌ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این اداره را به خوبی نشان می‌دهد.
طریقی نژاد افزود: کار سرکشی و بازرسی‌ها حسب روال معمول در حال اجراست اما از مهم‌ترین آن می‌توان به حدود ۵۵۰ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز بی بی حکیمه -۱ و ۲ و رگ سفید -۲، گچساران -۲، مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۱۳۰۰، واحدهای بهره برداری بی بی حکیمه -۲، رگ سفید -۲ و گچساران -۳ و ۴ و نرگسی، کارخانجات نمک زدایی گچساران -۲ و بینک و تفکیک گره‌ای سرچاهی اشاره نمود که مانع از کار افتادگی تجهیزات و بروز حوادث احتمالی گردید.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی که در دستور کار این اداره قرار داده شده بود بررسی وضعیت خوردگی و نظارت بر ایمن سازی بخش‌هایی از خطوط لوله انتقال گاز بالادست ایستگاه تزریق گاز سیاهمکان، احداث لخته گیر جدید ورودی ایستگاه تزریق گاز سیاهمکان بود که بنحو مطلوب انجام گرفته و در ایمن سازی این تأسیسات مهم اثر بخش بوده است.
همچنین پیگیری و مشارکت در اجرای توپک رانی هوشمند خطوط لوله انتقال نفت صادراتی در بالادست و پایین دست تلمبه خانه گوره و خطوط لوله انتقال نفت دریایی که با انجام آنها پس از سالیان زیاد اطلاع دقیقی از وضعیت خطوط لوله مذکور بدست آمد از دیگر اقدامات با ارزشی بود که طی سال گذشته در حوزه بازرسی فنی خطوط لوله اتفاق افتاد.
طریقی نژاد، نظارت بر تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت‌های این اداره می‌باشد که در سالجاری تمیزکاری و رنگ آمیزی تلمبه خانه گوره و واحدهای بهره برداری گچساران -۲ و بی بی حکیمه -۱ و در برنامه کاری بوده که همچنان ادامه دارند.
رئیس اداره بازرسی فنی وخوردگی فلزات گچساران ادامه داد: نقش بازرسی‌ها و نظارت مستمر بر سیستم‌های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که کارکنان این اداره در حوزه گسترده ی عملیاتی شرکت با کنترل حدود ۳۴ هزار نقطه مستعد خوردگی در شرایط سخت منطقه انجام دادند.
طریقی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این اداره نیز مانند دیگر ادارات فنی و عملیاتی در سنگر تولید به دقت وظایف مشخص شده را در کنار سایر همکاران شریف و زحمتکش به بهترین شکل انجام خواهد داد.

 

همچنین مطالعه کنید:

اظهارنامه تعاملی برای مودیان با فروش بالاتر از ۱۸میلیاردتومان تولید می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حمیدرضا رستگار اظهار داشت: توافق شد در صورتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.