صفحه اصلی / مشارکت ۲۵ درصدی بانوان در شرکت های دانش بنیان

مشارکت ۲۵ درصدی بانوان در شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تحول اقتصاد کشور با دانش بنیان‌ها گفت: با احتساب مدیران و اعضای هیأت مدیره، نقش بانوان شرکت‌های دانش بنیان به ۲۵ درصد می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش سهم چشمگیر بانوان در فراگیری دانش و فناوری گفت: در ابتدای انقلاب تقریباً ۲۳ در صد از سهم ورودی دانشگاه‌ها به به بانوان اختصاص داشت، این در حالی است که اکنون ۵۴ درصد از دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
ستاری ادامه داد: نقش پررنگ بانوان ایرانی در رشته‌های فنی و مهندسی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی انسانی خلاق و جوانان ایرانی به شمار می‌رود و این موضوع، ظرفیت خوبی را برای اشتغال بانوان در کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی ایجاد کرده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تحول اقتصاد کشور با نقش آفرینی نسل جدید نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده که بخش قابل توجهی از آن بانوان هستند، عنوان کرد: نسل جدید که خود را کارآفرین می‌دانند به دنبال تأثیرگذاری در بدنه اقتصاد و ایجاد اشتغال بدون وابستگی به استخدام دولتی هستند، این موضوع مهم می‌تواند زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را بیش از پیش فراهم کند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان اینکه بالغ بر ۱۳ درصد از مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: با احتساب اعضای هیأت مدیره، نقش بانوان شرکت‌های دانش بنیان به ۲۵ درصد می‌رسد و این میزان نسبت به کل شرکت‌های کشور بالاتر است.
وی با اشاره به ضرورت الگوسازی برای دختران جوان کشور ایجاد انگیزه در آنان به منظور ورود به کارآفرینی و نوآوری افزود باید الگوهای کارآفرین و علمی بر مبنای معیارهای فرهنگ نخبه برای جوانان به خصوص بانوان جوان کشور ترویج و فرهنگ سازی شود.
وی افزود: زنان از نظر علمی و پژوهشی دارای توانمندی‌های بالقوه ای هستند و می‌توانند ضمن آنکه در مرز دانش حرکت کنند در حوزه کاربردی با ایجاد بنگاه‌های نوآور شرکت‌های دانش بنیان به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان کمک کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.