صفحه اصلی / تحویل روزانه ۳ میلیون فوت مکعب گاز پارسی کلاستر به بخش خصوصی آغاز شد

تحویل روزانه ۳ میلیون فوت مکعب گاز پارسی کلاستر به بخش خصوصی آغاز شد

در چارچوب قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی، تحویل روزانه سه میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت مجتمع پارسی کلاستر به شرکت سرمایه گذار آغاز شد.
 به گزارش کسب و کار نیوز،  مهندس عالی پور با اعلام این خبر گفت: این شرکت در راستای سیاست های شرکت ملی نفت ایران برای حفاظت از محیط زیست، کاهش آلاینده ها و بهینه سازی تولید و مصرف انرژی، سال گذشته دو قرارداد فروش گازهای مشعل،با سرمایه گذاران داخلی امضا کرد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: در قالب این قراردادها، مقرر شد: بخشی ازگازهای همراه نفت واحدهای بهره برداری مارون۳، مارون۶، منصوری، کرنج و پارسی به منظور فرآوری و استفاده در تولید برق در اختیار آن ۲ شرکت ایرانی گذاشته شود.
مهندس عالی پور توضیح داد: با فراهم شدن مقدمات و احداث تأسیسات مورد نیاز در مجتمع پارسی-کلاستر، برنامه پیش راه اندازی تاسیسات فرآوری گاز مشعل در جوار این مجتمع به اتمام رسیده و با تحویل روزانه ۳ میلیون فوت مکعب گاز مشعل به تاسیسات شرکت سرمایه گذار در چارچوب قرارداد فی مابین، این پروژه به مرحله پیش راه اندازی رسید.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حفظ منابع ملی و محیط زیست با جمع آوری و پیش گیری از هدرسوزی گازهای همراه نفت، بهینه سازی تولید و مصرف انرژی، بهره‌گیری از توان مالی و ظرفیت بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری های کلان و اشتغال زایی و کسب درآمد را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد.
طرح فروش گازهای ارسالی به مشعل به بخش خصوصی با تضمین خرید محصول فرآوری شده یا برق تولیدی از نیروگاه های کوچک گازی، ابتکاری است است که در میان مدت از سوزاندن گازهای همراه جلوگیری نموده و علاوه بر آثار مثبت زیست محیطی صرفه جویی قابل توجهی در زمینه صیانت از منابع ارزشمند انرژی دارد. مسئولیت اجرای این طرح به عهده معاونت مدیریت تولید-بهینه سازی مصرف انرژی مناطق نفتخیز جنوب است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.