صفحه اصلی / ترافیک معضل اصلی مرکز شهر ایلام است

ترافیک معضل اصلی مرکز شهر ایلام است

ایلام- زهرا محمدمرادی- خبرنگار کسب و کار: شهردار ایلام گفت: معضل اصلی ایلام ترافیک مرکز شهر است که تمرکززدایی اصناف آلاینده از هسته مرکزی ایلام، لازم و ضروری است.
به گزارش کسب و کار نیوز؛ طالب صادقیان ظهر امروز (دوشنبه) در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، نقش انکار نشدنی است، اظهارداشت: بسیاری از مشکلات و مسائل حوزه فرهنگ با حضور رسانه ها و فرهنگ سازی اصحاب مطبوعات قابل حل و فصل است.
وی با اشاره به اینکه از مهمترین مشکلات شهرداری ایلام، عدم درآمد است و از این لحاظ ایلام بعنوان شهری فقیر تلقی می شود، افزود: پتانسیل های گردشگری، صنعتی، صنفی و… در ایلام بالاست اما این پتانسیل ها بالفعل نشده و به منبع درآمدی برای شهر تبدیل نشده است.
شهردار ایلام به تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: واحدهای صنعتی شهرک صنعتی اکثراً به تعطیلی کشیده شده و درآمدی برای شهرداری ندارند و با این اوصاف ما نمی توانیم بر درآمدهای قطره چکانی عوارض شهری تکیه کنیم.
* رنج ایلام از نبود طرح جامع خدمات شهری
طالب صادقیان با انتقاد از نبود طرح جامع خدمات شهری در سال گذشته مطابق با نیاز شهر، افزود: ناوگان خدمات شهری شهر ایلام ضعیف بوده و نمی توانست پاسخگوی نیازهای شهری شهر ایلام باشد و در مدت ۶ ماه گذشته ۸ دستگاه جمع آوری زباله مکانیزه به ناوگان خدمات شهری شهر ایلام افزوده شده است.
وی با تأکید بر تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر ایلام، ادامه داد: معضل اصلی شهر ایلام، ترافیک مرکز شهر است که این به دلیل وجود اصناف و مشاغل آلاینده است که قصد داریم بسیاری از صنوف آلاینده را به اطراف شهر منتقل کنیم و علاوه بر این در حال رایزنی برای تمرکززدایی حضور پزشکان در مرکز شهر هستیم تا بخشی از بار ترافیکی میادین اصلی شهر کاهش یابد.
شهردار ایلام با بیان اینکه در کلان شهرهایی همچون اصفهان روزانه المان های شهری و معابر تغییر کرده و زیباتر از گذشته می شوند، گفت: زیباسازی شهر ایلام به دلایل متعدد پروسه ای طولانی است و به همین دلیل قصد داریم تا المان های بسیاری از میادین شهر، خصوصاً میادین ورودی شهر را با استفاده از المان های زیبا، تغییر داده و شهر را با همیاری شهروندان زیباتر از گذشته کرده و یادگاری خوبی برای آیندگان به جای بگذاریم.
* ترافیک ایلام بحران زاست!
طالب صادقیان ترافیک ایلام را بحران بزرگی برای شهر دانست و تأکید کرد: برای رفع این بحران که در سلامت شهروندان هم مؤثر است، احداث زیرگذر در تقاطع چهارراه رسالت – آیت اله حیدری و میدان شهیدکشوری در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی زیرگذر چهارراه رسالت در بهار ۹۷ آغاز خواهد شد و به فراخوار زمان پروژه میدان شهیدکشوری نیز پس از طی مراحل قانونی و انتخاب پیمانکار شروع خواهد شد.
وی با اشاره به شماره گذاری ۱۶ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته در استان و سهم ۵۰ درصدی آن به شهر ایلام، اظهارداشت: خروجی ما در این مدت تنها ۷۰۰ دستگاه بوده و همین موضوع، رفع گره های ترافیکی شهر ایلام را علی رغم تمامی انتقادات و مشکلات مهم و حیاتی کرده است.
شهردار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای سبز ایلام بسیار اندک است، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در ایلام یک و ۶ دهم متر است که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار دارد و برای بهبود این سرانه برنامه های بسیاری داریم.
* ایلام در خور شهروندان نیست!
طالب صادقیان مبلمان شهر ایلام را نامناسب برای سالمندان، روشندلان و… دانست و بیان داشت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در مرکز شهر ایلام برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان المان های خاص و وسایل بازی برای تفریحات سالم ایجاد کنیم.
وی به عدم استفاده از پسماند بعنوان طلای کثیف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بازیافت زباله و استفاده از پسماند می تواند منبع درآمد خوبی برای شهرداری باشد و استفاده صحیح از این منابع می تواند برای شهرداری ثروت آفرین باشد.
شهردار ایلام با اشاره به مسکوت ماندن بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم همراهی بخش خصوصی، تصریح کرد: بایستی برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد و در استان بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی مسکوت مانده و بایستی شرایط سرمایه گذاری در استان و شهر ایلام تسهیل شود.
طالب صادقیان به سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه ای شهر ایلام اشاره کرد و یادآور شد: این سکونت گاه ها نه معبر مناسبی دارند و حتی فاقد فضای سبز هستند که درصدد هستیم تا این محله ها را ساماندهی کنیم.
گفتنی است این نشست خبری که در محل هتل زاگرس ایلام برگزار گردید، حدود ۵ ساعت به درازا کشید و شهردار و اعضای شورای شهر با صبر و حوصله به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.