صفحه اصلی / برگزاری چهارمین رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با رویکرد گردشگری توسعه پایدار

برگزاری چهارمین رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با رویکرد گردشگری توسعه پایدار

چهارمین رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با عنوان کسب و کارت را " شروع کن"با رویکرد گردشگری با مشارکت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده کارآفرینی، کانون دانشجویی فرهنگی کارآفرینی و گروه دانشگاهی کارآفرینان ایده تا اجرا(اسپارک)، با رویکرد کسب وکار‌های گردشگری و محوریت توسعه پایدار در تاریخ ۱۶-۱۸  اسفندماه ۱۳۹۶در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از عصر ارتباط، مراسم افتتاحیه این رویداد در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶:۰۰ با حضور علاقه مندان این حوزه، اساتید، دانشجویان و مدیران، کارآفرینان و رهبران کسب وکار‌های گردشگری و حامیان رویداد از جمله بیمه سامان، شرکت‌هاب همراه اول، منطقه آزاد قشم، شرکت آسیاتک، هتل‌های زنجیره‌ای مهر، پارک و علم وفناوری دانشگاه تهران، مرکز رشد جهاد دانشگاهی و شرکت آرش کمانگیر در محل پارک علم وفناوری دانشگاه تهران با تلاوت  قرآن مجید آغاز گردید.
در این مراسم جناب آقایان دکترمحمد رضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دکترمحمدرضا سوهانیان مدیر عامل شرکت‌هاب و مدیر اسبق خدمات ارزش افزوده همراه اول، مهندس حجت جاهد معاون حوزه کسب و کار بیمه سامان، دکتر یدقار عضو موظف هیئت مدیره سازمان و قائم مقام  مدیر عامل منطقه آزاد قشم، دکتر جلیل خاوندکار استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ومدیر مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان زنجان، دکتر عباس بازرگان استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و استاد وابسته دانشکده کارآفرینی، سخنرانی کردند.
دکتر محمد رضا زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی گفت: جوانگرایی و نرخ بالای استارت آپ در ایران و حوزه پرفرصت گردشگری بر لزوم برگزاری رویدادهای استارت آپ بیش از پیش تأکیید می‌نماید و با توجه به داده‌های GEM در سال ۲۰۱۶ شاخص کارآفرینی نوپا در کشور حدود ۱۳ درصد بوده و ایران جزء ۲۰ کشور اول در زمینه را ه اندازی کسب و کار می‌باشد. در ادامه دکتر عباس بازرگان، استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و استاد وابسته دانشکده کارآفرینی، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین رویدادهای مفیدی، اصول آموزش کارآفرینی را بر شمرد و  داشتن هدف و توجه به ارزش‌ها را دو اصل مهم دانست. وی به عنوان یکی از استادان عرصه ارتقاء کیفیت در آموزش عالی، روش موثر و نوآورانه در آموز ش کارآفرینی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد آموزش‌ها باید به گونه ای باشد که دانش آموختگان را مسئولیت پذیر و مفید برای خود و جامعه تربیت کند. وی مشارکت در شناسایی و رویارویی با چالش‌های موجود در عرصه کسب و کارها را از اصول دیگر آموزش کارآفرینی خواند و افزود: گفت و شنود بین دانشجویان، استادان و کارآفرینان و سیاستگذاران برای مسئله یابی و ارائه راهکار در آموزش‌های کارآفرینی بسیار مهم است. دانشکده کارآفرینی میتواند در مسیر گسترش و تعمیق این نوع گفت و شنودها، تسهیل گر باشد.
 در ادامه دکتر محمد رضا سوهانیان مدیر عامل شرکت‌هاب (هوشمند اول بهشتی)  و مدیر سابق خدمات ارزش افزوده همراه اول به امکانات اپراتورها از جمله شبکه ارتباطی گسترده،مشتریان فراوان و شعب نمایندگی متعدد در کنار منابع مالی به عنوان نقاط قوت جهت سرمایه گذاری و شتاب دهی در کسب و کارهای اشاره کرد. 
برگزاری چهارمین رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با رویکرد گردشگری توسعه پایدار؛ 
 سپس دکتر جلیل خاوندکار، عضو هیات مدیره  و دبیر انجمن پارک‌های فناوری و مراکز رشد کشور ضمن اشاره به دانشکده کارآفرینی به عنوان یه نهاد موفق در تربیت کارآفرین و آشنایی افراد با مباحث کارآفرینی وضعیت کنونی کشور را در ظهور و موفقیت ادامه فعالیت‌های استارت آپی را بسیار مناسب دانست. در بخش نهایی افتتاحیه این رویداد، دکتر حجت جاهد، معاون حوزه  کسب و کار شرکت بیمه سامان به نقش بسزای رویدادهای استارت آپ ویکند در کمک به پیشرفت و توسعه صنایع مختلف اشاره کرد. وی طی سخنرانی خود مشکلات مالی و نیاز به حضور اسپانسرها، مشکلات مربوط به مدلهای کسب و کار و شیوه‌های بازاریابی برای استارتاپ‌ها و ایجاد شدن یک محیط رقابتی با سرعت بالا را از جمله چالش‌های پیش روی کسب و کارهای نوظهور دانست. در ادامه، آرش سروری از فعالان عرصه استارتاپ آپی به عنوان تسهیل گر رویداد، ضمن تشریح فرایندهای رویداد از بیان ایده‌ها در یک دقیقه و سپس انتخاب ایده‌های برتر با رای شرکت کنندکان و منتورها، برنامه ارائه ایده‌ها را با توانمندی خاصی اجرا کرد.
 پس از بیان ۴۴ ایده از سوی شرکت کنندگان، در فاصله پذیرایی، رای گیری انجام و ۱۲ ایده برتر جهت تیم سازی توسط سرگروها انتخاب و معرفی  شد. در پایان برنامه‌های روز اول رویداد، سر گروه‌ها به جذب نفرات گروه خود پرداختند و از صبح پنج شنبه پس از شرکت در کارگاه‌های:  بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه (MVP)، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی و نحوه تولید محصول اولیه ، کارگاه  ui ,ux   با راهنمایی منتورها، به فعالیت تیمی‌ادامه دادند و عصر روز جمعه  18 اسفندماه،پس از یک فعالیت و رقابت نفس گیر،  در مراسم اختتامیه به ارائه کارگروهی خود در حضور داوران و سرمایه گذاران رویداد اقدام کردند.
درعصر روز سوم نیز جناب آقای دکتر یدقار عضو هیات مدیره سازمان و قائم مقام مدیر عامل منطقه آزاد قشم به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در رویداد استارتاپ ویکند،  به توضیحاتی درباره پیشینه سازمان منطقه آزاد قشم اشاره نمودند. در ادامه ایشان درباره ایجاد زیر ساخت‌های فیزیکی در حوزه گردشگری و خبر از انعقاد قرارداد احداث بزرگترین شهر فرودگاهی کشور در منطقه آزاد قشم خبر دادند.
 این مراسم از حامیان برگزاری رویداد: حامیان رویداد از جمله شرکت‌هاب همراه اول، بیمه سامان، منطقه آزاد قشم، شرکت آسیاتک، هتل‌های زنجیره ای مهر، پارک و علم وفناوری دانشگاه تهران، مرکز رشد جهاد دانشگاهی تیم داوری رویداد: آرش برهمند، آرش نورآقایی، اشکان بروج،  مریم علی اکبری،  حسین بختیاری، غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، و همچنین مربیان تیم‌ها: جناب آقایان آرمان فاطمی، امیر عصاری، امیروحید رودسری، توانا عسگری، روزبه دهقانی، شروین مشایخ، علی امیری، فرزین ولی لو، محسن مولایی نسب، منصور خضرایی منش، توحید قهرمانی، مصطفی خلیل نسب تقدیر شد.
برگزاری چهارمین رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با رویکرد گردشگری توسعه پایدار؛ در ادامه بعد از تقدیر از تیم اجرایی رویداد، تیم‌های برتر بعد از ارائه نهایی، با نظر داوران رویداد به شرح زیر انتخاب و معرفی شدند.
تیم اول: لمس
تیم دوم: پس کوچه گردی
تیم سوم: موزه باز
و تیم برگزیده و تیم قابل تقدیر از نظر تیم داوری این رویداد:تیم توشه انتخاب شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.