صفحه اصلی / سلیقه غذایی عجیب و غریب مادریدی ها!

سلیقه غذایی عجیب و غریب مادریدی ها!

رژیم‌های غذایی مختلفی مثل مصرف خوراکی‌های تولید به مصرف، جنبش غذای آهسته (غذای آهسته: slow food در نقطه مقابل غذای سریع: Fast Food) و روش‌های دیگری برای آماده‌سازی غذا که در اصل روش‌هایی برای بازگشت به اصل خود هستند، در سرتاسر جهان افزایش یافته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو، 
در مادرید، اما، سیر قهقرایی دیگری از نیاکان‌گرایی اوج گرفته است. رستوران‌ها با موجی از مشتریانی روبه‌رو شده‌اند که غذای کنسروی داخل قوطی سفارش می‌دهند.
بگذارید کمی درباره‌ی پیشینه‌ی این کار توضیح بدهیم: مردم معمولا در اسپانیا کوزه‌های گران‌قیمت حاوی مواد غذایی کنسرو شده به یکدیگر هدیه می‌دهند و هر سوپرمارکت، مهم‌ترین مواد غذایی خود را همان قوطی‌های فلفل پیکویلو، مارچوبه‌ی سفید و غذاهای دریایی کنسرو شده‌ای می‌داند که در انبار خود تا سقف چیده شده‌اند. هر چقدر که محصولات، مثلا ماهی‌های کوچک خرد شده یا روغن زیتون‌های با کیفیت، با دقت بیشتری انتخاب و آماده شده باشند، قیمت آن‌ها بالاتر خواهد بود.
این سلیقه‌ی غذایی به تازگی از قفسه‌ی سوپرمارکت‌ها به رستوران‌ها راه یافته است. حداقل شش غذاخوری مادریدی فقط با غذاهای کنسرو شده از مهمانان پذیرایی می‌کنند؛ آن‌ها کنسروهای خود را یا از برندهای تجاری معروف تهیه می‌کنند یا این که خودشان، نیازهای خود را تامین می‌کنند. در بسیاری از این رستوران‌ها، مشتریان می‌توانند غذاها را خریداری و به خانه ببرند.
یکی از رستوران‌هایی که با کنسرو از مهمانان پذیرایی می‌کند، رستوران «Conservas Nudista» است که ادعا می‌کند مواد غذایی آن‌ها مثل همان روزی که پا به این دنیا می‌گذارند، پاک هستند. منوی آن‌ها شامل غذاهایی هستند که از تزئین کمی روی آن‌ها استفاده شده است (فقط کمی برش‌های پیاز در ظرف به چشم می‌خورد و در کنار آن، نان گذاشته‌اند) و از همان قوطی‌های کنگر، ماهی، بلدرچین و حبوباتی که در ویترین مشاهده می‌شود، استفاده می‌کنند.
مطمئن نیستید که آمادگی خوردن یک بشقاب پر از غذای کنسروی را داشته باشید؟ آن‌هایی که می‌خواهند کمی از این غذاها را بچشند، می‌توانند به بازار سرپوشیده‌ی «Mercado San Miguel» بروند تا تنها به قیمت یک یورو در «La Casa del Bacalao»، تکه‌های کوچکی از غذاهای دریایی کنسرو شده را تهیه کنند. این‌ها، نمونه‌هایی از صدف‌ها، ساردین‌ها و سایر محصولات سنتی غذایی کنسرو شده‌ای هستند که مادریدی‌ها در قرن نوزدهم می‌خوردند و کشف دوباره‌ی آن‌ها، با لذت همراه بوده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.