صفحه اصلی / تشکیل تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی (HAZMAT) در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

تشکیل تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی (HAZMAT) در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

تیم مقابله با آلودگی شیمیایی(HAZMAT) با هدف ارتقأ توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تشکیل و راه اندازی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ترانزیت و تخلیه و بارگیری حجم قابل توجهی از مواد شیمیایی و کالاهای خطرناک در این مجتمع بزرگ بندری، اظهار داشت: از آنجا که ارتقاء ایمنی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، به منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی این مجتمع بزرگ بندری در مقابله با نشت، سرریز و رفع آلودگی مواد شیمیایی طی دوره‌های آموزشی متوالی ضمن بهره گیری از مدرسان و استادان مطرح کشور آموزش‌های لازم را دیدند.
ایرج مدیری در ادامه افزود: در این مرحله از آموزش‌ها ۸۰ نفر از نیروهای مذکور به مدت ۳۲ ساعت روش‌ها، اصول و الزامات مقابله و رفع آلودگی موادشیمایی را فراگرفته و پس از گذراندن دوره‌های تکمیلی جهت انتخاب در تیم‌های عملیاتی HAZMAT برگزیده شده و به عضویت آن درمی آیند.
وی با تأکید بر تداوم این دوره‌های آموزشی در مراحل تکمیلی طی سال آتی افزود: به منظور ارتقاء دانش و آگاهی کلیه نیروهای عملیاتی مرکز ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به ویژه دانش عملیاتی اعضای تیم HAZMAT روند برگزاری این دوره‌ها با سرفصل‌های جدید و با رویکرد عملی ادامه خواهد یافت.
یادآور می‌شود HAZMAT علم شناسایی، مقابله و رفع آلودگی مواد شیمیایی است در مرکز ایمنی و آتش نشانی بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر پیشگام در پیاده سازی استانداردهای ایمنی بین بنادر سراسر کشور آموزش داده و پیاده سازی می‌گردد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.