صفحه اصلی / سیاست های اشتغالزایی ربیعی شتاب زده بود

سیاست های اشتغالزایی ربیعی شتاب زده بود

استاد اقتصاد دانشگاه درباره سیاست های اشتغالی وزارت کار گفت:اجرای سیاست‌های اشتغالزایی و کارآفرینی با صرف منابع قابل توجه، اثربخشی لازم را نداشته است و دولت در تصمیمات خود شتابزده عمل کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، آرمان حاجیان فرد، استاد دانشگاه اقتصاد افزود: دولت می بایست یک وزیر تخصصی را در وزارت کار می گذاشت اما سوابق آقای ربیعی نشان می دهد که این اتفاق نیفتاده است.
وی درباره تصدی آقای ربیعی و عملکردش در وزارت کار گفت:کل تصمیمات و استراتژی هایی که وزارت کار گرفت در یک مبانی خاص بود.
وی ادامه داد: بحث تأمین معیشت مسئله مهمی است که در طی چندسال اخیر به گونه چشم گیر مهم شده است. حداقل سبد هزینه معیشت از ۳میلیون و ۲۰۰ به ۳میلیون و ۷۰۰ رسیده است.  اقای ربیعی بیان کردند که در سال گذشته ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم و ثابت نگه داشتیم. این حرف بسیار عجیب است. با توجه به عدد و ارقام در حوزه اشتغالزایی آقای ربیعی بسیار ضعیف عمل کرده اند. در بحث ایجاد شغل در حوزه صنعت،خدمات، کشاورزی و … نتوانسته اند موفق عمل  کنند و طرح های شکست خورده قدیمی اجرا کردند.  طرح ایجاد اشتغال  در استان ها صرفاً طرح پرداخت تسهیلات بود و طرح موفقی نبود. این گونه طرح ها نمی تواند جوابگوی مشکلات بیکاری باشد.
حاجیان فرد اظهار داشت:آقای ربیعی در حوزه های مختلف کاری خود هم نتوانستند اقدامات مدونی را اجرا کنند. مهمترین طرح اشتغال دولت طرح جامع اشتغال استان ها بود که مبلغی را به استانداران تخصیص دادند و متقاضیان با مراجعه به استان ها درخواست وام می کردند. رقم تخصیص هم حدود ۲۰هزار میلیاردتومان بود که رقم کمی هم نبود. این طرح ها خیلی موثر نبود و به عبارتی جوانان بیکار را بدهکار کرد.
حاجیان فرد اظهار داشت: دولت به جای تصمیم شتابزده و مقطعی و صرف منابع خود یا تخصیص مابه التفاوت افزایش قیمت حامل های انرژی برای ایجاد اشتغال با طرح های مقطعی ، می بایست بسترهای ایجاد کسب وکار را مهیا می کرد. زیرا ایجاد بسترها و سیاست های مناسب و نوآورانه کسب وکار هم موجب توزیع عادلانه فضای کسب وکار در جامعه شده و هم منوط به ورود و تخصیص منابع مالی بعدی دولت به این بخش نخواهد شد که می توان از ارکان توسعه ای اشتغالزایی در ایجاد بسترهای it , حمل ونقل ،گردشگری،صادرات تولید محور، واردات تکنولوژی و کسب و کارهای نوین، اصلاح ساختار خدمات کشور اجرای اصل ۴۴ و کم کردن انحصارات دولتی استفاده کرد که همه موارد اشاره شده به درون زا بودن اقتصاد و کارکردها و نتایج اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.