صفحه اصلی / اعلام آمادگی جهانگیری برای پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس

اعلام آمادگی جهانگیری برای پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس

 وزیر آموزش و پرورش از مذاکره با معاون اول رییس جمهوری درخصوص پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس خبر داد و گفت که جهانگیری برای رفع این مشکل اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، محمد بطحایی روز یکشنبه در نشست فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به تذکر ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه درباره حق بیمه معلمان حق التدریس گفت: صندوق بازنشستگی به استناد مصوبه سال ۹۴ مجلس معتقد است معلمان حق‌التدریسی که سال‌های گذشته برای آموزش و پرورش کار کردند، برای پرداخت سابقه سنوات خود باید حق بیمه را به نرخ روز و ۲۴ درصد پرداخت کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مذاکراتی که با سازمان اداری و استخدامی انجام داد، توانست نامه‌ای مبنی بر اینکه مصوبه مجلس در مورد معلمان پاره وقت بوده است نه تمام وقت از این اداره دریافت کند اما صندوق بازنشستگی پس از ارسال این نامه به رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری در این زمینه استناد کرد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری در یک رای وحدت رویه به صندوق بازنشستگی اعلام کرد که معلمان تمام وقت نیز باید حق بیمه را ۲۴ درصد پرداخت کنند؛ آموزش و پرورش در این زمینه مذاکرات بسیاری انجام داده است و هیات عمومی باید در این زمینه رای مناسبی دهد تا رای وحدت رویه بشکند.
وی تصریح کرد: این ظلم بزرگی است که معلمان زحمت کش ما به جای پرداخت ۷۰۰ هزار تومان ۵۰ میلیون پرداخت کنند و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.