صفحه اصلی / الکترونیکی کردن ۱۲ خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

الکترونیکی کردن ۱۲ خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

رشت-  عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت امانت گرانبهایی از شهدای عزیز است که برای ما به یادگار رسیده و ما باید برای صیانت از این امانت و سپردن ان به آیندگان کوشا باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز،  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اصحاب رسانه را دلسوزان فرهنگ ایثار و شهادت خواند و اظهار داشت: رسانه ها در حوزه ها و جنبه های مختلف بازوی دستگاهها در بیان عملکرد آنان است.
وی افزود: رسانه ها به لحاظ نفوذ در جامعه در بازخورد عملکرد مدیران می توانند نقش ارزشمندی در ارتقا سطح رضایتمندی جامعه  داشته باشند.
پاکاری با اشاره به تاسیس بنیاد شهید و امورایثارگران در ۲۲ اسفند ۵۸ تصریح کرد : با توجه به تاکید امام (ره ) به ارزش گذاری به خانواده شهدا و تروبج فرهنگ ایثار و شهادت این بنیاد تاسیس شد.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اندیشه ژرف امام( ره )در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در پنجسال اخیر برنامه های متنوعی در روزو هفته شهید برگزار می شود.
وی با اشاره به انتخاب روز شهید در سال ۸۳ از سوی شورای عالی کشور یادآور شد: از سال ۹۲ با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهید برنامه های منسجم متنوعی تدارک دیده شد .
عبدالله پاکاری خاطرنشان کرد: امروز با اجرای این برنامه اگاهی مردم در دانستن تاریخ روز شهید به ۵۰ درصد رسیده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تاکید بر اینکه همه لحظات باید متبرک به شهدا باشد،اذعان داشت: این ایام فرصتی در بازنگری عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی اذعان داشت: درسال ۹۶ با تشکیل ستاد استانی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برنامه روز شهید اغاز و در روز ۱۵ اسفند به نام ۸ هزار شهید گیلان برنامه درختکاری را خواهیم داشت.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در هفته شهید تصریح کرد :  برنامه میهمانی لاله هادر 
۱۲۸۸ گلزار شهدا ، همایش پیاده روی از میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدا ، حضور در نماز جمعه و سخنرانی مدیر کل بنیاد قبل از نماز ، برگزاری مسابقات، همایش نکوداشت شهدای قرانی و تجلیل ازبرترین های قرانی، و……..از اهم برنامه های این هفته است.
پاکاری از کسب رتبه سوم قرانی گیلان در جامعه ایثارگران خبر داد و گفت: پرداختن به مسائل قرآنی در راستای ارتقا روحیه این جامعه نیاز خانواده ایثارگران است. 
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران گیلان اذعان داشت: امسال برای دومین سال برنامه نامه به یک شهید با کمک آموزش و پرورش برگزار خواهد شد
سال گذشته ۵۲۰۰ اثر از سوی دانش آموزان به این اداره کا ارسال شد   که پس از داوری ۳۰ اثر راهی تهران و سه اثر از این ۳۰ اثر در متتخب کشوری جای گرفت.
وی افزود: امسال تاکنون ۸هزار اثر دانش آموزی در قالب انشاء جمع اوری شد و در هفته اینده ۲۲ اثر انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: رونمایی از آثار و کتب حوزه و ایثار صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی دیدار با استاندار محترم ، دیدار از خانواده های معظم شهدا ؛ البته هرساله 
از ۲۲ بهمن تا ۲۲اسفند دیدارهای ویژه ای از خانواده های شهدا برگزار می شود.
پاکاری با اشاره به رویکرد متفاوت برنامه های بنیاد شهید گفت: توجه به ایثاراجتماعی و پیوند فرهنگ ایثار و شهادت با ایثار اجتماعی که نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، برجسته سازی مشارکت تشکل های مردمی به ویژه تشکل ایثارگری در این ایام و تبدیل این مشارکت به گفتمان درونی ،فراخوان دستگاهها در بزرگداشت این ایام ودر اجرای برنامه های تخصصی از مهم ترین رویکرد برنامه های این ایام است.
وی از الکترونیکی کردن خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبرداد و افزود: امروز ۱۲ خدمت در سیستم اینترنتی تعریف شده که نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد نیست از جمله تقاضای مسکن توسط ایثارگران، صدور انواع معرفی نامه ها، تقاضای صدور کارت شناسایی، دریافت فیش حقوقی، دفترچه درمانی، تقاصای وام از صندوق قرض الحسنه شاهد، ثبت گله و شکایت و اطلاعات مربوط به گلزار شهدا و ….صدور کارت شناسایی ایثارگران و….
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: امروز بیش از حدود ۵ هزار ایثارگران در مراکز اموزش عالی در حال تحصیل هستند، ۳۲۰۰ نفر تمرینات مستمر ورزشی دارند .که از این تعداد
۳۷۹ ورزشکار ایثارگر در مسابقات شرکت می کنن
پاکاری از برگزاری ۷۳۰ یادوراره در ۱۱ ماهه اخیر در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته ۹۳۰ یادواره در گیلان برگزار شد و تلاش ما ارتقا محتوای یادواره ها براساس نیاز امروز است
وی تصریح کرد: در سال جاری ۹ عنوان کتاب در حوزه ایثار به چاپ رسیده که ۵ اثر در این ایام رونمایی خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به ضرورت رعایت دستگاهها در مجوز ۲۵ درصدی جذب ایثارگران افزود: امروز استانداری نظارت خود در نحوه جذب نیرو. و رعایت قانون فوق در دستگاهها اغاز کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.