چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرمایه گذاری چینی ها برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد

سرمایه گذاری چینی ها برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد

فعالیت یک شرکت سرمایه گذاری از جمهوری خلق چین در یزد برای تولید اکسید روی با تلاش مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری این استان آغاز شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، مقدمات و زیرساخت های لازم برای تولید اکسید روی به همت مسئولان و متولیان انجام شد و کار در مرحله پیاده سازی و استقرار تجهیزات خط تولید است که به زودی این واحد به بهره برداری خواهد رسید.
این شرکت چینی قرار است نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران و به خصوص یزد به محصول اکسید روی را تامین کند و در کنار آن د مازاد تولید به خارج صادر شود.
به گفته صاحب نظران ، هم اکنون اکسید روی مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران از چین وارد می شود و با بهره برداری از این طرح ، بخش مهمی از نیازها به این محصول با قیمت ارزان تر از گذشته در داخل تامین خواهد شد.
در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات شرکت سرمایه گذار چینی روز سه شنبه با حضور « جی ژانگ» مدیر شرکت و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد، موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند اجرای آن تاکید شد.
میزان تولید اکسید روی در این واحد که در آن ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری می شود، سالانه ۴۰ هزار تن پیش بینی شد.
رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران ۳۰ آبان ماه ۹۶ در یزد گفته بود: بر اساس سند چشم انداز تدوین شده تا سال ۱۴۰۰، باید صادرات کاشی به ارزش ۲ میلیارد دلار به میزان حدود ۷۰۰ میلیون مترمربع برسد.
محمد روشنفکر، در همایش مدیران تولید و فنی کارخانجات کاشی و سرامیک ایران در دانشگاه یزد، افزود: کاشی و سرامیک یکی از صنایع ۱۱گانه کشور است.
به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد این استان نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است که نیمی از این محصول را در کشور تولید می کند.
وی اضافه کرد: ۶۷ واحد تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۷ هزار نفر در استان فعالیت دارد.
محمدرضا علمدار یزدی تصریح کرد: با افتتاح ۵۲ طرح در این حوزه حدود ۲۰۰ میلیون مترمربع به ظرفیت تولید کاشی کشور افزوده می شود.
در این همایش عنوان شدکه ایران با ۱۲۵ واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت ۵۵۰ میلیون مترمربع و اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر، با برترین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان، یعنی ایتالیا و اسپانیا فاصله ای ندارد.
در ۱۲۵ واحد تولید کاشی و سرامیک ایران با ظرفیت ۵۵۰ میلیون مترمربع تولید سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر مشغول کار هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.