صفحه اصلی / موسسان استارتاپ‌ها باید مکمل و هم هدف باشند

موسسان استارتاپ‌ها باید مکمل و هم هدف باشند

راهکار‌های موفقیت استارتاپ‌ها در اولین نشست فصل دوم «کافه کارآفرینی» بررسی شدند. علی کشفی هم بنیانگذار سایت فلایتیو گفت: تیم موسس استارتاپ باید مکمل، هم‌هدف، آماده تحمل سختی و آگاه به کار گروهی باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میزان، اولین نشست فصل دوم سمینار‌های تخصصی کارآفرینی با عنوان «کافه کارآفرینی» به همت انجمن علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
وحید قنبری زاده دبیر اجرایی کافه کارآفرینی در ابتدای این نشست گفت: کافه کارآفرینی نام مجموعه‌ای از سمینار‌های انگیزشی-آموزشی است که در برترین دانشگاه‌های کشور با هدف انتقال تجربه کارآفرینان موفق و ترویج فرهنگ ارزش آفرینی برگزار می‌شود. در کنار این رویدادها، شبکه‌سازی نیز صورت می‌گیرد و می‌توان از فرصت گفتگو با کارآفرینان بزرگ صنعت فناوری‌اطلاعات و اعضای اکوسیستم استارتاپ‌ها استفاده کرد.
در این سمینار نژده هوانسیان، هم‌بنیانگذار و استراتژیست باما، علی کشفی، هم‌بنیانگذار فلایتیو و آرش برهمند سردبیر ماهنامه پیوست نیز حضور داشته و درباره تجربه‌های نوگرایانه خود در زمینه استارتاپ ها، چالش‌ها و ظرفیت‌های پیش رو در مسیر کارآفرینی صحبت کردند.
هوانسیان در پاسخ به این سوال برهمند که چرا سایت باما هیچ وقت درگیر تبلیغات پرزرق و برق نشده است، گفت: متاسفانه و خوشبختانه رقیب بزرگی برای باما وجود نداشته است.
وی همچنین تاکید کرد که هیچ قسمتی از سایت باما کپی برداری نبوده است.
یکی از دانشجویان از این کارآفرین پرسید پس از معرفی اولیه¬ی پروژه، کاربران چطور جذب باما شده اند؟ هوانسیان در جواب اظهار کرد: کمپینی طراحی کردیم که درآن افراد توسط پیامک (sms) به سوال ما جواب می¬دادند که جایزه این کمپین یک گوشی آیفون ۲ بود و کمپین موفقی اجرا شد.
در بخش بعدی سمینار کافه کارآفرینی علی کشفی هم بنیان گذار سایت فلایتیو تجربیات خود را در طی سال‌های متمادی حضور در اکوسیستم استارتاپی شرح داد.
وی بیان کرد: به نظر من این جمله که از هر ده استارتاپ یکی موفق می‌شود، اشتباه است، در واقع از هر ده استارتاپ یکی زنده می‌ماند و از هر ده استارپی که زنده مانده است، تنها یکی موفق می‌شود.
کشفی در ادامه تاکید کرد که تیم موسس استارتاپ باید مکمل، هم هدف، آماده تحمل سختی و آگاه به کار گروهی باشد.
سپس در بخش پرسش و پاسخ این کارآفرین در گفت و گو با آرش برهمند، به سوالات حاضرین پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره شیوه جذب سرمایه گذار گفت: جذب سرمایه گذار راه نجات یک استارتاپ نیست اگر جذب سرمایه گذار زود انجام شود، انگیزه تیم برای پیشرفت کمتر می‌شود و اگر دیرتر صورت بگیرد، رقبا بازار را می‌گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.