صفحه اصلی / تلاش مجلس، آزادی زنان زندانی است

تلاش مجلس، آزادی زنان زندانی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش نمایندگان مردم در مجلس، آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد است که امیدواریم با مصوبه اخیر خانه ملت، بتوان تعدادی از بانوان زندانی را از زندان نجات داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس بودجه سال ۹۷ و در اسفندماه امسال تصویب کردند به‌ منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ را از محل اعتبارات ردیف ۲- ۱۱۰۰۰۰ جدول شماره (۷) این قانون دریافت و هزینه کند.
فریده اولاد قباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اقدام خوبی که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر ارمغان آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد انجام شده است، ما از آن حمایت می کنیم تا بتوانیم با همکاری خیران و نیکوکاران تعداد بیشتری از بانوان از زندان نجات یابند.
وی تصریح کرد: به همین منظور در بودجه سال ۹۷ نیز موضوع کمک به آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد اما با اولویت بانوان به تصویب رسیده است و این طرح نیز در مجلس شورای اسلامی نیز رای آورده است.
اولاد قباد ادامه داد: اینکه چه تعداد از زندانیان با جرائم غیرعمد به ویژه بانوان بتوانند با این مبلغ تخصیصی از زندان آزاد شوند، بستگی به ارزیابی های قوه قضائیه و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اغلب این بانوان به دلیل نداشتن توان مالی در زندان به سر می برند، افزود: نهادهای متولی باید ارزیابی کنند که این بانوان زندانی چه جرائم غیرعمدی مرتکب شده اند و چه میزان برای آزادی آنان نیاز است تا بتوانند زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وظیفه نظارت بر این موضوع را به عهده داریم.
به گزارش ایرنا، در پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن آغاز شده، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشارکت در این پویش را از روش های مختلف از جمله استفاده از کد دستوری #۱۰۱*۷۸۰* و شماره حساب های ستاد دیه کشور به نام بانک ملی ایران و به شماره حساب ۰۱۵۵۵۵۰۰۰۰۰۰۴ و شماره کارت آن ستاد به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ اعلام کرده است.
سال گذشته با استناد به گزارش مکتوب ستاد دیه کشور با ۶۰۰ میلیون تومان ۳۲ زن زندانی آزاد شدند که این موضوع با برگزاری جشن گلریزان در راستای اولین پویش مردمی ارمغان آزادی ویژه زنان زندانی با جرائم غیرعمد اتفاق افتاد.
این پویش از ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا (س) برای آزادی این تعداد زن زندانی برگزار می شود که امیدواریم تعداد زیادی از ۲۵۰ زن زندانی را به آغوش گرم خانواده هایشان بازگرداند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.