صفحه اصلی / نگهداری از سیفون فاضلاب به عهده مشترکین می باشد

نگهداری از سیفون فاضلاب به عهده مشترکین می باشد

 زهرااحمدی:معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: نگهداری از سیفون فاضلاب به عهده مشترکین می باشد و باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، "مهیار خسروی" افزود: هرگونه دست کاری در سیفون و اتصالات مربوط به آن ممنوع بوده و در صورت انجام، مرتکب مشمول پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.
وی با اشاره به آیین نامه نامه شماره ۲۵-۴ عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب، تصریح کرد: " مشترک مسئول سالم نگهداشتن کلیه وسایل و تجهیزاتی که از طرف شرکت در محل برقراری انشعاب آب و فاضلاب نصب شده می باشند و تحت هیچ عنوان حق دستکاری آن ها یا پلمب هایی را که بر روی کنتورها و سایر تجهیزات نصب می باشند، ندارد و تنها نمایندگان مجاز شرکت در صورت ضرورت می توانند نسبت به باز کردن پلمب ها اقدام کنند."
وی تصریح کرد:  مشترک باید هرماه با برداشتن دریچه سیفون و با فشار شیلنگ آب اقدام به شستشوی داخل سیفون نمایید تا احتمال گرفتگی سیفون کمتر شود و همچنین مطابق آیین نامه شماره ۲۵-۴ مراقبت از دریچه در پوش سیفون بمنظو جلوگیری از ورود اجسام خارجی به آن به عهده مشترک می باشد.
به گفته وی، جهت رفع گرفتگی و شستشو سیفون فاضلاب، نمایان بودن دریچه بازدید انشعاب ضروری می‌باشد و مشترکین باید در حفظ و همسطح سازی این دریچه‌ها مراقبت لازم را بعمل آورند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گلستان تاکید کرد: ریختن زباله و اجسام جامد و مواد شیمیایی داخل شبکه جمع‌آوری فاضلاب باعث اختلال در سیستم می‌شود و در صورت بروز مشکل کلیه هزینه‌های حفاری و رفع انسداد به عهده مشترک خواهد بود.
وی با بیان اینکه  شبکه جمع‌آوری فاضلاب جهت دفع فاضلاب خانگی (توالت، دستشویی، آشپزخانه و حمام) طراحی شده ‌است، خاطرنشان کرد: اتصال آب باران، پشت‌بام، حیاط منزل و پارکینگ‌ها به شبکه جمع‌آوری فاضلاب غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده آن، مشترک علاوه بر قطع انشعاب مشمول جریمه‌ نیز می‌شود.
وی افزود: پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب موظف به انجام لوله کشی فاضلاب از شبکه اصلی تا دریچه سیفون جلوی در منزل مشترک می باشند ولوله کشی از دریچه سیفون به سمت داخل منازل بر عهده مشترک است.
 مهندس خسروی با بیان اینکه داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگرند اظهار داشت: کلیه مالکان املاک واقع در محدوده طرح جمع آوری و دفع فاضلاب مکلفند ظرف مدتی که شرکت آب و فاضلاب اخطار یا اعلان می نمایند نسبت به تقاضای نصب انشعاب فاضلاب اقدام و هزینه آنرا پرداخت نمایند در غیر این صورت شرکت مجاز به قطع انشعاب آب اینگونه املاک خواهد بود و برقراری مجدد آب موکول به درخواست نصب انشعاب فاضلاب و پرداخت هزینه آن می باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.