صفحه اصلی / نشست فصلی شورای حکام آژانس اتمی در وین آغاز شد

نشست فصلی شورای حکام آژانس اتمی در وین آغاز شد

 نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش جدید مدیر کل درباره اجرای تعهدات هسته ای ایران در برجام از جمله محورهای کاری این نشست است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در نشست فصلی شورای حکام که روزهای دوشنبه تا جمعه این هفته برگزار می شود، علاوه بر بررسی موضوع برجام مسائل دیگری از جمله اجرای توافق های پادمانی آژانس در کره شمالی و سوریه و همچنین گزارشهای مربوط به مرور ایمنی و فناوری هسته ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
رضا نجفی نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز به عنوان رئیس گروه ۷۷ درباره موضوعات ایمنی و فناوری هسته ای سخنرانی می کند. 
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس دقایقی پیش در آغاز نشست شورای حکام سخنرانی می کند و ساعت ۱۴و۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) به وقت محلی نیز در کنفرانسی خبری شرکت خواهد کرد. 
به گفته یک مقام آگاه در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، موضوع برجام احتمالا عصر دوشنبه یا روز سه شنبه مطرح خواهد شد و رضا نجفی نماینده ایران نیز در این نشست سخنرانی می کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پنجشنبه ۳م بهمن (۲۲ فوریه ۲۰۱۸) در تازه ترین گزارش خود برای دهمین بار پایبندی ایران را به مفاد توافق هسته ای برجام تایید و همزمان اعلام کرد که ایران تصمیم خود را برای ساخت پیشران هسته ای دریایی در آینده، به آژانس اعلام کرده است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.