صفحه اصلی / قیمت بلیت موزه‌ها در ایام نوروز تغییر نمی‌کند

قیمت بلیت موزه‌ها در ایام نوروز تغییر نمی‌کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی تقویم کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی را در ایام نوروز ۹۷ اعلام کرد.
محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: طبق روال هر سال بخشنامه و تقویم کاری ایام نوروزی موزه‌ها و اماکن فرهنگ‌تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سطح کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ به موزه‌های تحت پوشش این سازمان ابلاغ شد.
او افزود: بر اساس این تقویم کاری در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۹۶، موزه‌ها و اماکن وابسته تا ساعت ۱۵ فعال هستند و در صورتی‌که موزه‌ها یا مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با تحویل سال را دارا باشند، افزایش ساعت کاری مجموعه‌ها بر اساس صلاحدید و نظر مدیران‌کل استان‌ها، مدیران موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران بلامانع است.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۹۷ تمام موزه‌ها و اماکن وابسته فعال هستند ادامه داد: ساعت کار موزه‌ها و اماکن وابسته در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۱۹ است. بر اساس صلاحدید مدیران‌کل استان‌ها، مدیران موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران ساعت کاری کاخ‌موزه‌ها، موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند نیز قابل افزایش است.
او با اعلام اینکه قیمت بلیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد گفت: همه موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی موظف‌اند تابلو قیمت بلیت را در محل مناسب و در معرض دید بازدیدکنندگان نسب کنند.
کارگر با اشاره به اینکه تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در روز ۱۳ فروردین نیز باز هستند گفت: مدیران مجموعه‌های دارای باغ تاریخی و محوطه‌های سبز باید ترتیبی اتخاذ کنند تا از برگزاری مراسم سنتی سیزدهم فررودین در این محوطه‌ها جلوگیری به‌عمل آید.
او خاطرنشان کرد: از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواسته شد که برای توزیع بروشور و کاتالوگ و CD (حداقل دو زبانه) و نمایش فیلم کوتاهی از موزه و آثار تاریخی استان در سال موزه (حدود ۱۵ دقیقه) اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی خواسته شد که زیرنویس و تابلوهای دوزبانه برای معرفی اشیا و اماکن و بناهای تاریخی‌فرهنگی در موزه‌ها نصب شود.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: همچنین به تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی اعلام شد که در صورت امکان جشن‌های نوروزی در محوطه و مکان‌های مناسب در موزه‌ها و امکان فرهنگی‌تاریخی با موضوع موزه مانند چیدن سفره هفت‌سین و… و مسابقات فرهنگی‌و هنری ازجمله مسابقه نقاشی، طراحی و عکاسی، خاطره‌نویسی در زمینه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در موزه‌های سطح استان برگزار شود.
او اعلام کرد: از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان متبوع خواسته شد که باجه‌های بلیت‌فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدیدکننده به‌منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیت ازسوی بازدیدکنندگان راه‌اندازی شود.
کارگر با بیان اینکه موزه‌ها باید از توان NGO ها برای راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران برای بازدید از موزه‌ها یا محوطه‌ها استفاده کنند گفت: همچنین باید ماکت و مدل برای کسانی که مایل هستند با اشیا و آثار عکس یادگاری داشته باشند تهیه شود.
او تأکید کرد: موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی موظف‌اند از پذیرش هرگونه تقاضای فیلم‌برداری و عکس‌برداری از موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی، اشیا و آثار تاریخی در ایام نوروز به‌غیر از گروه‌های خبری و برنامه‌های مناسبتی صداوسیما مرتبط با نوروز آن هم پس از اخذ تأییدیه از مرکز روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خودداری کنند. تهیه برنامه‌های مناسبتی غیرمرتبط زنده در داخل موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی نیز ممنوع است. ضبط برنامه‌های مناسبتی مرتبط با نوروز از نمای بیرونی موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی به‌عنوان پس‌زمینه و عکس‌برداری و فیلم‌برداری مراجعان در قالب گردشگر برای ثبت خاطرات بلامانع است.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به تجربه خوب و مناسب برخی از موزه‌ها و مجوعه‌ها در سال‌های گذشته مبنی بر برگزاری شبی با موزه (برنامه‌ریزی به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی در هنگام شب) در صورت امکان و داشتن شرایط مناسب، موزه‌ها می‌توانند برای اعلام و اختصاص شبی برای این موضوع برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.