صفحه اصلی / خروج ۱۱۵۴ خانوار تهرانی از پوشش کمیته امداد درپی توانمندسازی

خروج ۱۱۵۴ خانوار تهرانی از پوشش کمیته امداد درپی توانمندسازی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از توانمندسازی ۱۱۵۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران خبر داد.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا محسن ولیئی با اشاره به خروج ۱۱۵۴ خانوار توانمند شده از مددجویان کمیته امداد و برگزاری جشن خودکفایی آنها در مرکز اسناد و کتابخانه ملّی در آذر ماه، گفت: بر اساس سیاست کمیته امداد هرساله بخشی از مددجویان که توانایی اشتغال پیدا کرده‌اند، از مجموعه کمیته امداد خارج می‌شوند؛ به طوری که هر ساله ۱۰ درصد ورودی و خروجی به کمیته امداد وجود دارد. این به آن معناست که افراد توانمند شده از این سیستم خارج شده و افراد پشت نوبتی متقاضی استفاده از خدمات کمیته امداد به آن وارد می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال و سال گذشته تنها سالهایی بودند که خروجی‌های کمیته امداد از ورودی‌های آن پیشی گرفت، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۷۰۰۰ هزار خانوار از مجموعه مددجویان کمیته امداد کم شده اند. امسال هم حدود ۶۰۰۰ خانوار از مجموعه کمیته امداد نسبت به سال قبل کمتر شده است که این آمار نشان می‌دهد سیاست‌های کمیته امداد در جهت توانمندسازی موفق و درست بوده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه افراد توانمند شده در صورتی که باز هم مشکلی برایشان ایجاد شود، می‌توانند به مجموعه کمیته امداد بازگردند، تصریح کرد: مانند همه افراد توانمند جامعه که با وقوع حوادثی مانند زلزله زندگیشان را از دست می‌دهند، مددجویان توانمند شده کمیته امداد نیز می‌توانند در صورت بروز مشکل باز هم از خدمات کمیته امداد استفاده کنند. در این حالت افرادی که ناتوانی‌شان برای ما محرز شود می‌توانند باز هم از کمیته امداد کمک بگیرند.
 ولئی در ادامه با اشاره به ادامه حمایت کمیته افراد از کسانیکه طرح اشتغال‌زایی آنها با شکست روبه‌رو می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد هرساله برای کمک به افرادی که طرح اشتتغال‌شان شکست خورده، تمهیداتی را اتخاذ می‌کند و به آنها مجددا وام پرداخت می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه مبنای حمایت کمیته افراد از مددجویان، کمک به معیشت آنهاست، افزود: افرادی که از مجموعه کمیته امداد خارج می‌شوند، می‌توانند همچنان از برخی خدمات ما استفاده کنند. برخی از مددجویان ممکن است بیماری‌هایی داشته باشند و ما برای بیمه، حمایت موردی و دریافت برخی خدمات به آنها کمک می‌کنیم. اما برخی از مددجویان نیز که خودشان تبدیل به کمک کننده و حامی شده اند، معمولا دیگر از این خدمات استفاده نمی‌کنند، اما سایر افراد توانمند شده از خدمات دیگر، به جز مستمری‌شان بهره مند خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.