صفحه اصلی / هلیل هودزیچ: می خواهم با ژاپن مثل الجزایر شگفتی ساز شوم

هلیل هودزیچ: می خواهم با ژاپن مثل الجزایر شگفتی ساز شوم

سرمربی تیم ملی ژاپن می گوید آنها برای کسب شگفتی راهی روسیه خواهند شد تا مانند الجزایر در دوره قبل شگفتی ساز شوند.
به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز و ‌به نقل از فیفا، هر چند وحید هلیل هودزیچ در چند تیم باشگاهی و تیم‌ ‌ملی ساحل عاج مربیگری کرده  ولی همگان او را به خاطر موفقیت به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال الجزایر در جام جهانی برزیل می شناسند. جایی که او موفق شد الجزایر را به دور دوم جام جهانی هدایت کند و  بازی خوب و آبرومندانه‌ای نیز برابر آلمان ارائه دادند.
هلیل هودزیچ درباره حضور روی نیمکت ژاپن و بازی در جام جهانی روسیه، گفت‌:  گروه ما هم مثل همه گروههای دیگر در جام جهانی  سخت است و دشواری‌های خاص خودش را دارد. کلمبیا در رده سیزدهم رنکینگ فیفا است  و تیم قدرتمندی است. سنگال هم در رده بیست و هفتم قرار دارد  و ما در رده پنجاه و پنجم هستیم و لهستان هم تیم قدرتمندی است که این به خوبی نشان می‌دهد که رقیبان ما از چه جایگاهی نسبت به ما در جام جهانی برخوردار هستند.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ژاپن ‌اضافه کرد: در دوره گذشته کسی روی الجزایر حساب باز نکرده بود  ولی ما شگفتی آفریدیم و به دور دوم رسیدیم. حالا هم می‌خواهم با ژاپن این کار را انجام دهم و دوست دارم که شگفتی ساز شویم و به دور دوم جام جهانی راه یابیم. می دانم که کار دشواری در پیش داریم  ولی تجربه چهار سال قبل به من این را یادآوری می‌کند که اگر به خوبی آماده شویم ‌دقیقا همان کار با الجزایر را با ژاپن تکرار خواهیم کرد.
سرمربی سامورایی ها در پایان صحبت های خود، ‌اضافه کرد: ما در دوره قبل جام جهانی با کلمبیا بازی کردیم و خاطره خوشی  از آنها نداریم، چرا که چهار بر یک شکست خوردیم. اولین بازی ما هم با کلمبیا است. تلاش می‌کنیم که شروع خوبی در جام جهانی داشته باشیم و با انجام بازی‌های دوستانه خوب و معتبر با آمادگی  کافی راهی روسیه شویم.
ژاپن تاکنون در پنج دوره جام جهانی حضور داشته است و دو بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است. در جام جهانی ۲۰۰۲ که یکی از میزبان‌های جام جهانی بودند، ژاپنی‌ها به دور دوم رسیدند و با یک گل مغلوب ترکیه شدند. در جام جهانی ۲۰۱۰ هم آنها به دور دوم رسیدند که در ضربات پنالتی‌ مغلوب پاراگوئه شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.