صفحه اصلی / پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری نوین از سوی دولت

پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری نوین از سوی دولت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین و توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی و همچنین تولید آبزیان پرورشی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، محمود حجتی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از یکی از طرح‌های تولید میگوی پرورشی در حومه شهر بندرعباس اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها، سمت و سوی فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی نیز به تولید بیشتر در واحد سطح کمتر با کاهش مصرف آب کمتر سوق داده می‌شود.
وی افزود: دولت نیز بیشترین تسهیلات بانکی را به اجرای طرح‌های یاد شده اختصاص داده به طوری که هم اکنون ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری نوین را دولت پرداخت می‌کند.
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شناسایی بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد طرح‌های پرورش میگو در هرمزگان اضافه کرد: هرچند هم اکنون ۷۰۰۰ هکتار از مقدار مذکور در حال بهره برداری است اما با توجه به افزایش تولید پنج برابری میگو در چهار سال گذشته تاکنون و استقبال متقاضیان، نزدیک به ۲۰ هزار هکتار از این اراضی در شرف واگذاری است.
وزیر جهاد کشاورزی آمارها را نشانگر وجود ظرفیت‌های لازم برای اجرای طرح‌های پرورش میگو در هرمزگان دانست و عنوان کرد: با افزایش تولید در واحد سطح و زیر کشت بردن سایت های جدید در قالب واگذاری زمین، میزان تولید میگوی پرورشی این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۸هزار تن افزایش یابد.
حجتی با اشاره موفقیت‌های هرمزگان در اجرای طرح تولید ماهیان دریایی (ماهی در قفس) و هم چنین کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری نوین، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی از ادامه این فعالیت‌ها حمایت می کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.