صفحه اصلی / آخرین جزئیات از قیمت کالاهای اساسی و میزان ذخایر آن‌ها در استان

آخرین جزئیات از قیمت کالاهای اساسی و میزان ذخایر آن‌ها در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: گیلان آماده تأمین غذای پنج میلیون نفر در ایام نوروز است.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌رضا شعبان نژاد عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استانداری گیلان با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان اظهار کرد: بااینکه استان گیلان حدود دو میلیون نفر جمعیت داد اما در عید نوروز برای ۵ میلیون نفر آمادگی تأمین غذا داریم.
وی بابیان اینکه مرغ ازجمله اقلام پرمصرف در عید نوروز است افزود: با توجه به اینکه آنفولانزای مرغی در استان گیلان همچون سایر استان‌ها تلفاتی داشته اما مشکلی برای مرغ گوشتی ایجاد نکرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: مرغ زنده در استان گیلان باقیمت چهار هزار و ۹۷۰ تا پنج هزار تومان عرضه می‌شود اما با توجه به نگرانی‌های اخیر قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌ها باقیمت هفت هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.
شعبان‌نژاد قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و بیان کرد: استان آمادگی دارد تا اگر در بخش تخم‌مرغ احساس نیاز کردیم، تخم‌مرغ را باقیمت فعلی به بازار عرضه کند.
وی بابیان اینکه ۱۵۰ هزار تن مرکبات در شرق گیلان وجود دارد که ۴۰ درصد آن اصلاح‌شده هستند گفت: تاکنون ۷۰۰ تن پرتقال خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره و۶۰۶ تن سیب قرمز ممتاز از آذربایجان غربی خریداری‌شده و آماده توزیع در بازار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به افزایش برنج خارجی در بازار تصریح کرد: میانگین قیمت برنج در گیلان در حال حاضر به هفت‌تا هشت هزار تومان می‌رسد.
شعبان نژاد قیمت تره‌بار را نیز در استان بدون نوسان نام برد و گفت: امیدواریم در شب عید شاهد تغییر و یا افزایش قیمت در آن نباشیم.
وی میزان آرد ذخیره‌شده در استان گیلان را ۴ هزار تن اعلام کرد و اظهار کرد: ۶۰۰ تن هر لیتر شیر باقیمت هزار و ۵۰ تا هزار و ۱۰۰ تومان از کارخانه‌دار خریداری می‌شود.
شعبان نژاد به میزان تولید شیر در گیلان نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه تنظیم بازار هر لیتر شیر در بازار ۱,۱۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود که ارزان‌تر از قیمت متوسط در کشور بوده و مورد گلایه دامداران نیز می‌باشد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.