چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / رعایت اصول ایمنی نتایجی جهانی دارد

رعایت اصول ایمنی نتایجی جهانی دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدرضا یوسفی پور، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران صبح امروز (سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه) به عنوان رئیس نخستین نشست تخصصی کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی اچ‌اس‌یی در صنعت نفت که با حضور سعیده عندلیب، معاون سلامت صنعتی اداره کل اچ‌اس‌یی وزارت نفت، دومینیک بوتن از شرکت سفره‌گاز، فیلیپ روو از شرکت آرتلیا و تری کوپر از شرکت فرانسوی توتال برگزار شد، گفت: فعالان حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) باور دارند که همکاری بیشتر در بخش‌های فنی ایمنی و موفقیت دو طرف را تضمین می‌کند.
وی افزود: تجارت تنها برای سودآوری است، اما بحث اچ‌اس‌یی نتایجی جهانی دارد و تنها به یک کشور محدود نمی‌شود.
رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز همچنین اعلام کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، نجات جان یک انسان، همسنگ نجات همه بشر است و این مسئله اهمیت ایمنی را بیشتر مشخص می‌کند.
در ادامه این نشست، دومینیک بوتن از شرکت سفره‌گاز نخستین درباره خدمات بخش مدیریت اچ‌اس‌یی در کاهش حوادث در تأسیسات تحت مدیریت این شرکت صحبت کرد.
به گفته وی، هدف اچ‌اس‌یی، به حداقل رساندن خطر در محیط کار و رساندن آن به سطح مورد قبول در صنعت نفت ایران و جهان است.
این مدیر فرانسوی با تمجید از دستاوردهای اچ‌اس‌یی در پروژه‌های پارس جنوبی، اعلام کرد: روش‌های ایمنی در این منطقه مناسب است، اما ممکن است این رویه‌ها در طرح‌های دیگر وجود نداشته باشد.
بوتن همچنین گفت: در زمینه اچ‌اس‌یی، مسئله فرهنگی دغدغه اصلی نیست و لازم است رفتار تک تک افراد در محیط کار اصلاح شود.
وی یادآور شد: رفتار ایمنی باید به همه کارکنان و پیمانکاران تعمیم داده شود، زیرا بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها ازسوی پیمانکاران انجام می‌شود.
در همین حال، فیلیپ روو، نماینده شرکت آرتیلیا نیز با موضوع «تغییر گام: از پایبندی قانونی به ایمنی مبتنی بر رفتار» سخنرانی کرد.
وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های شرکت فرانسوی آرتیلیا، اعلام کرد: در بحث ایمنی طرح‌ها، گام نخست برآورد خطر است، اما در گام بعدی، لازم است برآورد پیوسته خطر انجام شود.
تری کوپر، نماینده شرکت توتال نیز در سخنرانی خود با مضوع «مدیریت ایمنی اشتغال و خطرهای عمده در توتال» گفت: در شرکت توتال همواره ایمنی هسته مرکزی است و به گفته مدیران این شرکت، اولویت این شرکت دیگر سرمایه‌گذاری نیست و هسته اصلی، ایمنی است.
کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت با حضور متخصصانی از شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا و حوزه HSE فرانسه با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی و اداره کل HSE وزارت نفت امروز و فردا (هشتم و نهم اسفند ماه) برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد/تکمیل ۱۳۰ هزار مسکن مهر در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.