صفحه اصلی / ناکامی آمریکا درصدور قطعنامه ضدایرانی شکست کامل واشنگتن است

ناکامی آمریکا درصدور قطعنامه ضدایرانی شکست کامل واشنگتن است

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، ناکامی آمریکا درصدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل را شکستی کامل برای واشنگتن و نیکی هیلی دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از یرنا، بعیدی نژاد روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در کانال تلگرام نوشت: دیروز شورای امنیت هنگام بحث پیرامون یمن، بجای تلاش برای یافتن راه‌حل جامع برای توقف جنگ و فشار بر سعودی و حامیانش برای پایان دادن به کشتار انسان‌های بی‌گناه، به عرصه اختلافات سیاسی پیرامون ایران تبدیل‌شده بود. آمریکا در قطعنامه‌ای که در مورد یمن بود هیچ توجهی به یمن نداشت.
‏وی افزود: آمریکا سه هدف را دنبال می‌کرد. ایران ناقض تحریم‌ها علیه یمن اعلام شود، به بهانه بحث موشک، قطعنامه یمن و اجرای قطعنامه ٢٢٣١ مرتبط شده و بحث موشک‌های ایران در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد و نهایتاً با ناقض دانستن ایران، امکان وضع تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه ایران فراهم شود.
‏بعیدی نژاد بابیان اینکه آمریکا در تحقق این اهداف حتی حمایت کامل کشورهای غربی را نداشت افزود: درنتیجه متن تغییرات زیادی نمود و محکومیت‌ها جای خود را به ابراز نگرانی داد. ولی این تغییرات هم به حدی نبود که نگرانی‌های روسیه را تأمین کند لذا قطعنامه وتو شد و شکست کاملی برای آمریکا و شخص نیکی هیلی رقم خورد.
در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن، قطعنامه پیشنهادی انگلیس که ضمن تمدید تحریم تسلیحاتی یمن خواستار محکومیت ایران به بهانه ارسال سلاح به نیروهای یمنی بود، از سوی روسیه وتو شد.
پس ازآن قطعنامه پیشنهادی روسیه که صرفاً تحریم تسلیحاتی یمن را تمدید می‌کرد، به‌اتفاق آرا تصویب شد.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.