صفحه اصلی / کم رمقی در بورس تهران

کم رمقی در بورس تهران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معامله گران بورس تهران امروز شاهد روزی کم رمق همچون روزهای گذشته بودند، شاخص کل امروز پس از فراز و فرودهایی ۲.۳۵ واحد رشد کرد.
بورس تهران در این روزها شاهد نوسان شاخص کل حول کانال ۹۸ هزار واحدی است، امروز با ۲ واحد رشد به رقم ۹۸ هزار و ۱۰۰ هزار واحدی رسید.
در هفته گذشته هم زمان با نوسان نرخ ارز و نزدیک شدن قیمت دلار به کانال ۵۰۰۰ تومانی از طرف بازار پول بسته‌ای پیشنهاد و عملی شد که طی آن بانک‌ها گواهی سپرده ریالی به پشتوانه ارز با سود سپرده‌های بانکی تا ۲۰ درصد منتشر کردند.
بسیاری از کارشناسان بازار سهام معتقدند این اقدام باعث خروج نقدینگی از بازار سهام به سمت بازار پول بود که رکود نسبی در معاملات بورس و فرابورس را رقم زد.
در معاملات امروز شاخص کل هم وزن نیز ۱۴ واحد رشد کرد و به عدد ۱۷ هزار و ۵۶۸ رسید شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱۰ واحد افزایش به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۸۱ رسید.
از طرفی علی رغم رشد شاخص بازار اول شاخص بازار دوم شاهد افت بود، این شاخص امروز با بیش از ۲۲۲ واحد کاهش به عدد ۲۰۸ هزار و ۶۱۴ رسید.
فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، شرکت ارتباطات سیار ایران هر یک تلاش کردند شاخص کل را در عدد بالاتری نگه دارند، اما در نهایت معاملات نمادهایی همچون پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تهران شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کردند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۹۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به ۹۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی بسنده کرد همچنین تعداد معاملات به ۶۵ هزار و ۹۴۰ دست یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.