صفحه اصلی / نظارت مستمر بر بازار از سوی اتاق اصناف گیلان

نظارت مستمر بر بازار از سوی اتاق اصناف گیلان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا سید ابراهیم سیدزاده اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت صنت، معدن و تجارت به غیر از پنج گروه کالایی مابقی خدمات و کالاها در اولویت سوم هستند؛ به این معنا که خود واحدهای صنفی موظفند با توجه به عرف و ضوابط و مقررات، قیمت را تهیه و در واحد صنفی خودشان درج کنند.

 

وی با بیان اینکه بازار رقابتی موجب تعدیل شدن قیمت‌ها می‌شود، افزود: با این وجود اتاق اصناف به همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام خریدهای نوروزی و تمهیدات مقدمات جشن نوروز از سوی مردم، گشت‌ها و نظارت‌های مشترک دستگاه‌های یاد شده از نیمه بهمن ماه آغاز شده و از اول اسفند ماه نظارت بر بازار تشدید یافته است.
به گفته سیدزاده؛ در این طرح بر بیش از ۵۰ نوع کالاو خدمات در قالب ۲۱ گروه کالایی از جمله شیرینی فروشی‌ها، آجیل فروشی‌ها، قالی شویی ها، لوازم خانگی، دکوراسون منزل و مبلمان، خیاطی‌ها، فرودگاه و پایانه‌ها نظارت می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در صورت شکایت شهروندن و یا مواجهه با قیمت‌های غیر متعارف در گشت‌های مشترک، بر قیمت گذاری آن واحدهای صنفی و یا خدمات ارائه شده از طریق اتحادیه کارشناسی و درصورت تخلف با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.
**کسب اطمینان از صحت کار قالیشویی ها
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از افراد سودجو بدون داشتن پروانه کسب و مجوز برای مدتی کوتاه جهت تقلب مغازه‌ای را به عنوان قالیشویی اجاره می‌کنند، تصریح کرد: این افراد دست به سرقت فرش‌ها می‌زنند و یا در شست و شوی فرش تقلب می‌کنند.
سیدزاده خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از معتبر بودن قالی شویی با اتاق اصناف هر شهرستان و در مرکز استان به شماره ۳۳۱۲۵۴۴۴ تماس بگیرند و از صحت وجود قالی شویی مطمئن شوند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند برای ارائه گزارش‌ها و شکایات خود علاوه بر اتاق اصناف با شماره ۱۲۴ سامانه نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.