صفحه اصلی / قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تأثیر نشانه‌های تقاضای قوی‌تر و استمرار محدودیت‌های تولید از سوی اعضای اوپک و همچنین کاهش اندک تولید آمریکا افزایش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل چهار سنت افزایش یافت و به ۶۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا که برای چهارمین روز متوالی افزایش داشت، روز دوشنبه به بالاترین حد خود از ششم فوریه صعود کرده بود.
بهای معاملات برنت در بازار لندن برای پنجمین روز افزایش یافت و با یک سنت افزایش در ۶۷.۵۱ دلار در هر بشکه معامله شد.
قیمت‌های نفت از هفته گذشته که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در بحبوحه کاهش واردات و افزایش صادرات، ذخایر نفت این کشور کاهش یافته است روند صعودی داشته‌اند.
به گفته استفان اینس مدیر معاملات منطقه آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، کاهش ذخایر کاشینگ مورد استقبال معامله‌گران نفت قرار گرفته، در حالی که اختلال عرضه در لیبی نیز به تقویت قیمت‌ها کمک کرده است.
شرکت ملی نفت لیبی هفته جاری برای تولید میدان نفتی الفیل که روزانه ۷۰ هزار بشکه تولید دارد، وضعیت فورس ماژور اعلام کرد.
طبق نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شود آماری که هفته جاری منتشر می‌شود نشان دهد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است.
مؤسسه آمریکن پترولیوم آمار هفتگی خود را روز سه‌شنبه منتشر می‌کند و پس از آن گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود.
پس از اینکه خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد تولید این کشور در فاصله ژانویه تا مارس پایین سقف تولید خواهد بود و صادراتش پایین ۷ میلیون بشکه در روز می‌ماند، قیمتها حمایت شدند.
عربستان سعودی امیدوار است اوپک و متحدانش تعدیل محدودیت کاهش تولید را از سال آینده آغاز کرده و چارچوب همکاری دائمی برای ثبات بازارهای نفت پس از پایان توافق کاهش تولید فعلی ایجاد کنند.
اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف کاهش سطح ذخایر کشورهای صنعتی به میانگین پنج ساله و تقویت قیمت‌ها، تولیدشان را از ابتدای سال ۲۰۱۷ به صورت داوطلبانه محدود کرده‌اند و قرار است تا پایان امسال به این روند ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.