صفحه اصلی / رشد سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان شرقی

رشد سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان شرقی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید مرتضی نیرومند اسکویی در سخنرانی پیش از خطبه‌ی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط در کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایع کوچک در مناطق کوچکی مانند روستاها و شهرستان‌ها شکل می‌گیرد، نیاز به آموزش در سطح بالا نداشته و حمایت از این صنایع مشکلات اشتغال را حل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای بزرگی که سهم بالایی از اشتغال دارند در گذشته جزوی از صنایع کوچک بودند، تاکید کرد: صنایع کوچک می‌توانند رشد و توسعه داشته باشند و تبدیل به صنایع بزرگ و تأثیر گذاری در کشور شوند. صنایعی که کم‌تر از ۱۰ نفر نیرو دارند، جزو صنایع کوچک به شمار می‌رود و صنایعی که شامل ۵۰ تا ۱۵۰ نفر هستند جزو صنایع متوسط است.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی دارای بیش از چهار هزار واحد صنعتی فعال است، اعلام کرد: حدود ۹۴ درصد صنایع استان جزو صنایع کوچک و متوسط هستند و بر همین اساس ظرفیت اصلی آذربایجان شرقی در اقتصاد با صنایع کوچک است. حدود دو هزار و ۲۷۱ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند و ۵۶ هزار نفر در این شهرک‌ها مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و ۹۵ درصد صنایع جزو صنایع کوچک و متوسط به شمار می‌رود، اظهار کرد: طبق گزارش‌های آمار رسمی کشور ۹۲ درصد صنایع کشور مربوط به صنایع کوچک و متوسط است و ۴۵ درصد اشتغال کشور را صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کنند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق تاکید رهبری به اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و بزرگ در کشور، خاطرنشان کرد: تمامی هدف گذاری ها باید به سمت صنایع کوچک و بزرگ پیش روند بر همین اساس در آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در جهت حمایت از صنایع کوچک و متوسط انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۶ که حدود ۱۳۰ طرح را در برگرفته است، اظهار کرد: با راه اندازی این طرح‌ها برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و حدود ۵۶ واحد غیرفعال به چرخه تولید باز می‌گردند که بر همین اساس برای ۹۵۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
نیرومند با بیان اینکه اگر هموطنان ما به جای مصرف کالای ایرانی به مصرف کالای خارجی روی آورند، این برنامه ریزی ها تحقق نخواهند یافت، تاکید کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی از هم استانی‌های خود خواستار تشویق هموطنان به مصرف کالای ایرانی هستم.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ شاهد رشد سرمایه گذاری در سطح آذربایجان شرقی بودیم و شهرک‌های صنعتی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از لحاظ تعداد قراردادها ۴۰ درصد رشد داشته‌اند. در سال جاری حدود ۱۰۹ قرارداد واگذاری در آذربایجان شرقی انجام شده که در آینده‌ی نزدیک شاهد رشد و توسعه‌ی صنعتی بیش از پیش استان می شویم.
وی افزود: آذربایجان شرقی دارای ۳۷ خوشه‌ی صنعتی برای رشد و توسعه‌ی واحدها است. در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان حتی محروم‌ترین مناطق شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و این به برکت نظام جمهوری اسلامی بوده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.