صفحه اصلی / آتش‌سوزی واحد بهره‌برداری دره‌نی-پارسی تحت کنترل است

آتش‌سوزی واحد بهره‌برداری دره‌نی-پارسی تحت کنترل است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم که برای بررسی ابعاد دقیق حادثه هم اکنون عازم این واحد بهره‌برداری است، در توضیحی گفت: خوشبختانه حادثه تلفات جانی نداشته است و به نظر می‌رسد فرسودگی در یکی از بخش‌ها عامل این حادثه بوده است، اما پس از مهار کامل آتش‌سوزی و بررسی کارشناسی، علت آن اعلام می‌شود.
وی افزود: شایعاتی مبنی بر در معرض خطر بودن روستاهای اطراف این محل منتشر شده که لازم است تاکید کنم آتش سوزی تحت کنترل است و در این باره نگرانی وجود ندارد.
بر اساس گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با واکنش سریع نیروهای ایمنی و عملیاتی، آتش‌سوزی رخ داده در واحد بهره‌برداری دره نی -پارسی تحت کنترل درآمده و از سرایت آن به بخش‌های همجوار جلوگیری شده است.
پمپ‌های انتقال نفت نمکی در واحد بهره‌برداری دره نی- پارسی ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه)، هنگام تمیزکاری صافی ورودی، دچار آتش‌سوزی شدند که با اقدام به‌موقع و با استفاده از همه امکانات ایمنی، از گسترش آتش به دیگر نقاط کارخانه جلوگیری و آتش کنترل شد.
هم اکنون نیروهای عملیاتی و آتش‌نشانی در حال خاموش کردن کامل آتش در محدوده پمپ‌ها هستند و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر با مهار کامل آتش، برنامه ایمن سازی محوطه آغاز شود.
بر اساس این گزارش، چهار اکیپ کامل پزشکی از بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری نیز به منطقه اعزام شده‌اند و در محل حادثه حضور دارند؛ گروه مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با حضور ناصر مظفری، رئیس این مرکز در آماده باش کامل هستند. هنوز از مصدومان احتمالی گزارشی دریافت نشده است.
واحد بهره برداری دره نی-پارسی در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز آغاجاری و در روستای ابولفارس شهرستان رامهرمز در استان خوزستان قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.