صفحه اصلی / نگاه سیاسی به حوزه زنان با تدوین سند توسعه زن و خانواده پایان می یابد

نگاه سیاسی به حوزه زنان با تدوین سند توسعه زن و خانواده پایان می یابد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها، حوزه زنان از سیاسی نگری و فردگرایی دور می‌شود.
اطهره نژادی روز دوشنبه در نشست اجرای طرح ملی توان افزایی زنان جویای فرصت‌های کسب و کار با رویکرد کارآفرینی و کارگاه توجیهی اجرای طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها در محل هتل پارسیان انقلاب افزود: این سند به عنوان یکی از پروژه‌های بنیادین و مهم حوزه زنان و خانواده است و به طور یقین با تدوین این سند به سمت برنامه محوری حرکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: پروژه سند توسعه زن و خانواده در قالب پروژه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و تلاش جدی برای تدوین آن در استان‌های مختلف کشور انحام می‌شود.
معصومه ابتکار در نشست امروز اعلام کرد که سند توسعه زن و خانواده باید تا شهریور ۹۷ تدوین شود.
نژادی اضافه کرد: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای این موضوع همکاری جدی دارد و امیدواریم این سند در استان‌ها به درستی اجرایی شود البته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اختصاص پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها با این موضوع موافقت کردند.
وی اظهار داشت: امیدواریم این اعتبار در بودجه استانی محقق شود و این موضوع همت بیشتر مدیران کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور را می‌طلبد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما از این سند به صورت ویژه حمایت می‌کنیم اگرچه اجرای آن پیچ و خم زیادی دارد اما باید از محل بودجه یادشده اعتبارات آن را تزریق کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که شاخص پایداری آن را در آینده شاهد باشیم تا تحول اساسی را شاهد باشیم و به همین منظور همانطوری که قول داده شده برای تدوین بهتر این سند، گزارش وضعیت زنان و خانواده در بخش‌های مختلف در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم برای تدوین سند از این گزارش وضعیت زنان و خانواده به خوبی استفاده شود، اظهار داشت: اطلس واقعی زنان نیز به زودی آماده می‌شود.
نژادی تاکید کرد: امیدواریم همکاری‌ها به گونه‌ای باشد که شاخص‌های حوزه زنان و خانواده در دولت دوازدهم به خوبی خودش را نشان دهد.
نشست اجرای طرح ملی توان افزایی زنان جویای فرصت‌های کسب و کار با رویکرد کارآفرینی و کارگاه توجیهی اجرای طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها در محل هتل پارسیان انقلاب به مدت یک روز و با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از مدیران کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.