صفحه اصلی / اگر همکاری ایران و عراق نبود، عراق تاکنون تجزیه شده بود

اگر همکاری ایران و عراق نبود، عراق تاکنون تجزیه شده بود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر تحکیم و توسعه روابط ایران و عراق در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گقت: اگر همکاری دو کشور نبود، تاکنون عراق توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در دیدار با شیوخ اهل سنت عراق با اشاره به روابط دو ملت ایران و عراق گفت: وحدت در ملت و اشتراکات سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از دو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.
وی افزود: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.
براساس این گزارش، در این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کرد، اظهار کرد: عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام ۱۹۲۰ اتخاذ کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.
وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود از رهبری، ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.
در این دیدار شیوخی از عشایر موصل، دیاله کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.