صفحه اصلی / جایگاه اصلی سپاهان قهرمانی است

جایگاه اصلی سپاهان قهرمانی است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ضمن اعلام رضایت خود از شرایط فعلی این تیم اظهار داشت: بدون شک سپاهانی‌ها از جایگاه خود راضی نیستند و باید آن را اصلاح کنیم.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مهر منصور ابراهیم زادهدر خصوص پیروزی پرگل پنج بر صفر سپاهان اصفهان مقابل سیاه جامگان مشهد و همچنین بهبود شرایط فنی و روحی، روانی زردپوشان اصفهان صحبت‌هایی را انجام داده است که نشان دهنده بالا رفتن اعتماد به نفس پر افتخارترین تیم حال حاضر رقابت‌های لیگ برتر است. سرمربی سپاهان اصفهان به سوالات خبرنگار مهر مبنی بر ماندن خود در این تیم و همچنین رویاهایی که با سپاهان اصفهان دنبال می‌کند پاسخ داد که در پی می‌خوانید:
تعطیلی مقطعی رقابت‌های لیگ برتر باعث شد سپاهان به پیروزی قاطعی مقابل سیاه جامگان برسد.
-ابراهیم زاده: خوشبختانه بازیکنان توانستند توانایی‌های خودشان را در زمین بازی نشان دهند. آنها خیلی خوب و محکم بازی کردند. به بازیکنانم افتخار می‌کنم که توانستند از نام خودشان در قالب پیراهن سپاهان دفاع کنند. بدون استرس بازی کردیم. تقریباً همان چیزی که می‌خواستیم اتفاق افتاد. دوری از استرس فکری یکی از نکات مهمی بود که در تیم دنبال می‌کردیم و خوشحالم که توانستیم به آرامش تیمی برسیم.
* اصرار شما به مسائل روحی به چه دلیل بوده است؟ آیا سپاهان سبک تاکتیکی قبلی‌اش را ادامه می‌دهد؟
-من به بازیکنان تیمم باور داشتم. در برهه‌ای از زمان هم وارد بازی‌ها شدیم که نمی‌توانستیم تغییری را ایجاد کنیم. اما می‌دانستم با پتانسیل موجود می‌توانیم به جایگاه خوبی برسیم. باید تیم را از لحاظ روحی روانی آماده می‌کردم. توانایی‌های بالقوه آنها را بالفعل کردم. در واقع تلاش همه بازیکنان و اعضای تیم باعث شد تا دیدگاهمان را تغییر بدهیم و به هدف کوتاه مدت خود نزدیک تر از قبل شویم.
* استخدام روانشناس هم در همین راستا بود؟
-دقیقا! برای اینکه بتوانم توانایی‌های آنها را بالا ببرم نیاز به همکاران متخصص داشتم. کادرفنی تیم وظایف خودشان را خیلی خوب انجام می‌دادند. ضمن اینکه به عنوان سرمربی می‌دانستم باید مدیریت صحیح هم انجام دهم. اما نیاز دیدم متخصص این امر را در کنار خود داشته باشیم. خوشبختانه جلسات فردی و تیمی خوبی هم برای گرفتن استرس از بازیکنان برگزار شد و فکر می‌کنم فوتبالی‌ها به خوبی بتوانند آثار این اتفاق را در بازی‌های اخیر سپاهان دنبال کنند. از همان روزی که آمدم می‌دانستم بازیکنان خوبی داریم اما برای نشان دادن توانایی‌هایشان باید از زیر فشارهای روحی خارج شوند.
*در مورد مسائل فنی چطور؟
-سپاهان ایرادات فنی داشت. روند آماده سازی بازیکنانمان را در دستور کار قرار دادیم. برخی توانایی‌های آنها هنوز به مرحله بلوغ تیمی نرسیده بود که روی آنها کار کردیم. اما نمی‌توانم در مورد شرایط فعلی تیمم به شخصه نظر بدهم. همیشه گفته‌ام هواداران هر تیمی می‌توانند بهترین منتقد باشند. باید از کسانی که بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنند این سوال را بپرسید.
* فکر می‌کنی مشکل سپاهان در زمان کرانچار چه بود که نتیجه نمی‌گرفت؟
-به نظرم عدم خودباوری بازیکنان و تغییرات زیادی که در تیم ایجاد شده بود باعث تزلزل جایگاه سپاهان شد و این تیم رفته رفته باورهایش را از دست داده بود. تیمی که همیشه مدعی قهرمانی بوده است ناگهان با چنین بحرانی روبرو می‌شود. عواملی که گفتم فکر می‌کنم بیشترین نقش را در تضعیف سپاهان در فصل جاری داشتند. شاید دلیل اصلی این پیروزی و نتیجه گیر‌ی های کم نوسان، خودباوری فردی بازیکنان و بالا رفتن روحیه تیمی آنها باشد.
* خیلی‌ها می‌گویند سپاهان قعرنشین و ابراهیم زاده‌ای که مدتی از فوتبال دور بود ریسک دوطرفه کردند تا به هم رسیدند.
-در ابتدا باید بگویم من فاصله‌ای از فوتبال نگرفته بودم که بخواهم خودم را در گوشه‌ای قرار دهم. در لیگ یک بودم و پس از آن هم که به خارج از کشور رفتم به هیچ وجه از فوتبال روز دنیا و رقابت‌های لیگ برتر خودمان غافل نشدم. خودم را هم یک اصفهانی می‌دانستم و طبیعی است وقتی نام سپاهان وسط باشد خودم را موظف می دانم هر کمکی انجام دهم تا این تیم بتواند نتیجه لازم را هم بگیرد.
* به ادامه همکاری با سپاهان در فصل آینده امیدوارید؟
-فعلا هدفمان موفقیت در ادامه بازی‌های این فصل است. پس از آن با مدیران باشگاه می‌نشینیم و در خصوص برنامه‌هایمان صحبت می‌کنیم.
* اگر بمانید به قهرمانی سپاهان فکر می‌کنید؟
-بدون شک جایگاه سپاهان قهرمانی است. این تیم زیرساخت‌های لازم را دارد. باید دید چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد و آیا می‌توانیم همکاری را ادامه دهیم.
* شما برای ادامه بازی‌هایتان چند بازیکن اصلی خود نظیر رسول نویدکیا و مسعود حسن زاده را هم ندارید.
-متاسفانه مصدومان تیم باعث می‌شوند تا سبک تمریناتمان هم تغییر کند. امیدوار هستم تا آنها خیلی زودتر به جمع تیم اضافه شوند تا با ابزار بیشتری به هدف خود نزدیک شویم.
* بازی با گسترش فولاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟
-دیگر خبری از بازی ساده و راحت نیست. تمام تیم‌ها برای بهبود جایگاه خود در جدول رقابت‌ها با تمام توان به میدان می آیند. امیدوارم بتوانیم در این دیدار بتوانیم برنامه‌های خود را پیاده کنیم و به خواسته‌های خودمان هم برسیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.