صفحه اصلی / شرکت۲۵۰هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در رقابت های فرهنگی هنری مدارس

شرکت۲۵۰هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در رقابت های فرهنگی هنری مدارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا طاهری نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرحله از رقابت‌های فرهنگی هنری دانش آموزی سیستان و بلوچستان از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.
وی افزود: دانش آموزان در ۷۶ رشته فرهنگی هنری از جمله داستان نویسی، شعر، مسابقه کتابخوانی، سرود همگانی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، مقاله پژوهشی، نمایش صحنه‌ای، عروسکی و نمایشنامه خوانی به رقابت می‌پردازند.
وی ادامه داد: نفرات برتر این دوره به ترتیب به مرحله شهرستانی، استانی و کشوری راه می‌یابند.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته دانش آموزان این استان در مرحله کشوری موفق به کسب عناوین برتر شدند.
طاهری خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان در بخش‌های فرهنگی، هنری و آشنایی با هنر اسلامی همه سال برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با ۱۹ شهرستان افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.