صفحه اصلی / ارتباط الکترونیکی بیمه ها با پنجره واحد تجارت فرامرزی برقرار شد

ارتباط الکترونیکی بیمه ها با پنجره واحد تجارت فرامرزی برقرار شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های بیمه در ادامه توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی و خدمات الکترونیکی، به سامانه جامع گمرکی متصل شدند تا خدمات صدور بیمه نامه به صورت الکترونیک انجام شود.
همچنین به منظور تسهیل فرآیند ترانزیت برای شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، در مرحله نخست اتصال سامانه‌های بیمه با پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ایران، علاوه بر بیمه پاسارگاد، بیمه دی و آسیا نیز به این طرح پیوستند و از این پس، همه خدمات صدور بیمه نامه در رویه‌های مربوط به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، شرط ادامه همکاری با شرکت‌های بیمه، تکمیل فرآیند درخواست و صدور بیمه نامه الکترونیک به صورت غیرحضوری است.
اکنون ۲۷ سازمان همجوار در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت برخط در ارتباطند که موجب تسهیل و توسعه تجارت از طریق کاهش زمان و هزینه صاحبان کالا شده است.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی، پارسال با هدف تسهیل امور تجاری و الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوزها راه اندازی شد تا ضمن نظارت برخط بر مبادلات، دخالت انسانی در امور گمرکی را به حداقل رسانده و با قاچاق کالا و ارز نیز مقابله کند. 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.